Erfaren ekonomiassistent med ansvar för kundreskontra
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta inom kundreskontra, och vill komma in i en funktion som kundreskontraansvarig?
Publiceringsdatum2018-03-12Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra. Du kommer att få arbeta brett med hela flödet inom kundreskontra enligt nedan:
• Ansvara självständigt för hela processen för kundfakturor från fakturering, bokföring och periodiseringar till inbetalningar och avstämning av kundreskontran
• Sköta kvalitetskontroller för kundreskontran
• Agera serviceinriktat med stöd åt medarbetare i hela organisationen
Du kommer även att sköta påminnelsehantering, och du kommer att ha många kontaktytor inom och utanför organisationen. Vår kund sitter i inbjudande lokaler i Hammarby Sjöstad.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av löpande arbete inom kundreskontra. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet, och du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem. Du har goda kunskaper i Excel, och det är meriterande om du tidigare arbetat i NAV.
Som person är du snabblärd, noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla.
Du kommunicerar obehindrat på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående, och som pågår i 6 månader. Därefter finns god chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4016076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.