Entreprenadupphandlare
Värmdö Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vill du arbeta med upphandling och utveckling i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära entreprenadupphandlare till en enhet som i snabb takt utvecklar kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet.
I Värmdö får du stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet till stort egenansvar. På den flexibla arbetsplatsen finns goda möjligheter för den som vill ta nästa steg i karriären.
På upphandlingsenheten är vi 15 anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret.
Rollen som entreprenadupphandlare är ett självständigt och affärsmässigt arbete med verksamhetsfokus. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:
• Att genomföra upphandlingar och ta ansvar för hela upphandlingsprocessen inklusive marknadsanalys, strategiarbete och avtalsförvaltning.
• Att ge råd och stöd i upphandlings- och inköpsfrågor.
Du kommer självständigt planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Värmdö tillämpar kategoristyrning vilket innebär att kommunens inköp är indelade i åtta olika kategorier. Du kommer tillsammans med en kollega vara ansvarig för bygg- och anläggningskategorin och inom denna kategori genomföra upphandlingar, följa upp avtal och ha kontakt med ansvariga beställare och leverantörer.
Vi söker dig som är utbildad upphandlare, har erfarenhet av upphandling i offentlig sektor samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och AB04, ABT06, ABK09 och/eller ABFF. Erfarenhet från kommun och/eller kommunala bolag är meriterande. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom juridik, ekonomi, teknik eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att vara flexibel för att kunna hantera ändrade förutsättningar.
Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att ansvara för kommunens upphandlingar, ge rådgivning internt och till kommunala bolag och genomföra utbildningsinsatser. Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalsdatabas, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som även upphandlingsenheten är en del av.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2023-10-25Så ansöker duDu söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök jobbet" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 12 november 2023.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski
viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på
https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/417".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)
Arbetsplats Kommunledningskontoret , Upphandlingsenheten
Kontakt Viktor Morawski
08-57048099 Jobbnummer 8215249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.