Enterprise IT Technician
Benify AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Benify AB i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Benify är ett svenskt HR-techbolag som hjälper företag globalt att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Med över 500 Benifyers i 6 olika länder, driver vi framgång med vår marknadsledande förmånsplattform för över 1500 kunder och 2M användare runt om i världen Vi främjar en hållbar företagskultur där medarbetarna känner sig engagerade och inkluderade "Because people matter"
Din roll som Enterprise IT Technician
Som Enterprise Technician är din huvudsakliga uppgift att ge support och underhålla vår interna IT-miljö. Du kommer att arbeta med inköp, underhåll och administration av IT-utrustning samt erbjuda teknisk expertis i en mångsidig miljö som omfattar PC, Mac, Linux, mobila enheter och skrivare. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att leda och driva projekt som syftar till att öka effektiviteten och automatisera processer. I denna befattning kommer du att stödja våra medarbetare och kontor med din tekniska kompetens och arbeta i nära samarbete med våra leverantörer. Din roll är kritisk för att säkerställa att vår interna IT-miljö fungerar smidigt och effektivt.
Du kommer exempelvis att:
• Ge enastående support och service till våra medarbetare.
• Samarbeta med leverantörer för att säkerställa att vi har den bästa möjliga IT-infrastrukturen.
• Arbeta med systemadministration, vilket innebär att du dagligen hanterar och underhåller vår IT-miljö.
• Hantera inköp, underhåll och administration av datorer, telefoni, Active Directory (AD), skrivare och annan IT-utrustning.
• Vara delaktig i utvecklingen av våra IT-processer och system.
Vi söker dig som har
• Minst 4-5 års erfarenhet med motsvarande befattning
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Erfarenhet inom Windows klienter och felsökning
• Erfarenhet av att leverera teknisk support och service till användare
• Erfarenhet inom AD (active directery)
• Kompetens inom systemadministration, inklusive Office365
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Kunskaper/erfarenhet av SCCM och/eller MDM ses som ett plus
• Nätverkskunskaper ses som ett plus
Vidare för att lyckas i rollen ser vi att du arbetar proaktivt och letar alltid efter möjligheter att göra saker mer effektiva, automatisera processer och lägger stolthet i leveranserna. Du har ett problemlösande tankesätt och en stor vilja att lära och en stor grad av servicekänsla för att dagligen kunna ge god support till anställda på Benify.
Vad erbjuder vi dig?
• Kollektivavtal
• Generöst friskvårdsbidrag
• 30 semesterdagar
• ITP1 Pension och Lifeplan - ett pensionsverktyg som genom personlig rådgivning optimerar ditt pensionssparande
• Garanterad work-life balance med en hybrid arbetsmodell
• Årlig konferens där vi träffas hela bolaget
• En hel del sociala event och aktiviteter på våra kontor
• Du är ansvarig för din egna utveckling och vi erbjuder interna karriärmöjligheter
Praktisk information
• Start: Så snart vi finner vår perfekta match
• Omfattning: Heltid, 100%
• Plats: Stockholm
Vänligen meddela oss om du behöver några rimliga anpassningar för intervjuer.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Benify AB (org.nr 556595-0317),
https://www.benify.com Arbetsplats Benify
Kontakt Pernilla Nilsson
pernilla.nilsson@benify.com Jobbnummer 8203183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.