Enhetschefer till Stöd och Omsorg (VoF)
Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Sundsvall Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Stöd och omsorg söker nu två tydliga och engagerade enhetschefer som ser möjligheter och vill vara med och utveckla verksamheten.
Vård- och omsorgsförvaltningen, Stöd och omsorg ger riktade insatser enligt Lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Som enhetschef kan du ansvara för exempelvis boende för barn eller vuxna, daglig verksamhet, personlig assistans, korttidvistelse eller korttidstillsyn.
Publiceringsdatum2021-10-11ArbetsuppgifterI en av tjänsterna som enhetschef kommer du främst vara ansvarig för personlig assistans samt ansvara, rekrytera och leda uppdragstagare för insatserna kontaktpersoner, ledsagare, avlösare och stödfamiljer.
I den andra tjänsten som enhetschef kommer du främst vara ansvarig för att driva boende och korttidshem för barn.
I rollen som enhetschef arbetar du mot uppsatta strategiska och operativa mål, driver och vidareutvecklar enheter, samt ansvara för de kvalitativa och ekonomiska resultaten.
Du är ansvarig för att enheten är en attraktiv arbetsplats där du motiverar och engagerar dina medarbetare och får alla att arbeta mot gemensamma mål med brukaren i fokus.
KvalifikationerDu som söker är socionom/ beteendevetare eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Vi önskar att du har kunskaper i ekonomi, arbetsmiljö och lagstiftning.
Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet av verksamhetsområdet samt två års chefs/ledarerfarenhet.
Som person är du stabil, tydlig, strukturerad och har god samarbetsförmåga. I chefsrollen är du ansvarstagande, uthållig och ser möjligheter till förändring och utveckling. Du har förmåga att ta tillvara andras kompetenser och goda idéer. Du kan fatta svåra beslut och avslutar påbörjade uppdrag samt kan ta obekväma beslut och hantera konflikter konstruktivt. Du har mod att kritiskt granska din egen verksamhet och söka stöd och hjälp vid behov.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska språket och dina IT-kunskaper är goda.
Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Om du är rätt person erbjuder vi dig ett intressant och utvecklande arbete där du kan göra skillnad!
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 100%, tillträde enligt överenskommelse.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: :
https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskapVi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C65096".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Jobbnummer 6032448
Observera att sista ansökningsdag har passerat.