Enhetschefer till Hemtjänsten Östra (Landet) och Stödenheten
Gällivare kommun / Sjukvårdschefsjobb / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gällivare kommun i Gällivare,
Boden,
Luleå eller i
hela Sverige En arktisk småstad i världsklass.
Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt. Från norrbottenskusten till Gällivare tar det ett par timmar med tåg eller bil och lite drygt det från Stockholm med dagliga flygförbindelser.
Här finns en differentierad företagsamhet med gruvnäring av världsklass som huvudsaklig basnäring. Just nu bygger vi nya Gällivare i takt med att områden i Malmberget avvecklas. Tidernas största samhällsomvandling till följd av gruvnäringens fortsatta expansion. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 15 åren.
Publiceringsdatum2018-12-18Beskrivning av verksamhetenInom avdelningen för Hemvård ingår hemtjänst i ordinärt boende, korttidsenheten Wassarahem, legitimerad hälso-och sjukvård personal för hemsjukvården.
Dina arbetsuppgifterSom enhetschef inom socialförvaltningen har du ansvar för den operativa verksamheten enligt de mål socialnämnden har fastställt för verksamheten. Du arbetar utifrån gällande lagar och förordningar samt övergripande strategiska planer, riktlinjer och rutiner. Du ingår i Hemvårdens ledningsgrupp och är direkt underställd avdelningschef. I samarbete med ledningsgruppen har du ansvar för din enhet men även för helheten inom hemvården. Du skall leda, samordna, följa upp och utvärdera arbetet inom ditt område samt ansvara för ekonomi, kvalité, arbetsmiljö och personal.
Som stöd för ditt uppdrag finns kommunövergripande funktioner t.ex. personal och ekonomienheten.
KvalifikationerDu har:
• för uppdraget lämplig högskole-/universitetsutbildning
• erfarenhet av arbetsledning samt bemanningsplanering
• erfarenhet/intresse av arbete i vården
• förmåga och intresse att hantera ekonomi och verksamhet i ett helhetsperspektiv
• erfarenheter att leda grupper i förändringsprocesser
• körkort B
Du har förmåga att möta människor samt skapa förtroende och trygghet gentemot våra enskilda vård- och omsorgstagare inom organisationen. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nytänkande och har förmåga att entusiasmera dina medarbetare. Tjänsten förutsätter att du har ledar- och samarbetsförmåga. Det är även meriterade om du har utbildning inom personal och ekonomi.
Som chef är det viktigt att du delar vår värdegrund; mångfald, effektivitet, nytänkande och attraktivitet.
Eftersom vi är en Förvaltningskommun för minoritetsspråk ser vi det som positivt om du behärskar något av minoritetsspråken.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
TillträdeEnligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Ledarna, Vision, Vårdförbundet, nås via växeln 0970-818 000.
Så ansöker duVi tar endast emot ansökan via:
www.hrsupporten.se/gellivare.phpTill din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: S 439/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Sandra Keinström 0970-818 622
FöretagGällivare kommun
AdressGällivare kommun
Tingshusgatan 8-10
98281 GÄLLIVARE
KontorsadressTingshusgatan 8-10
Jobbnummer 4517516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.