Enhetschef Vä hemtjänst
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
2015-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Vä hemtjänst" (publicerad 2015-03-05) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Enhetschef Vä hemtjänst
OMS:2014:124
Omsorgsförvaltningen, Västra området
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Tjänsten är placerad inom Västra området som idag består av 16 enheter.
Inom Västra området finns stödfunktioner avseende frågor som berör ledning, personal och ekonomi. En ledstjärna inom Västra området är att i det dagliga arbetet utveckla teamsamverkan samt god ekonomisk hushållning.
Klicka på länken om du vill läsa mer om Vä hemtjänst
Publiceringsdatum2015-01-07Dina arbetsuppgifterEnhetschefen har det totala ledningsansvaret för verksamheten inom respektive enhet. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp. Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.
KvalifikationerVi söker dig som har Socionomprogrammet eller annan likvärdig examen på högskolenivå. Du har god kännedom om de lagar som styr verksamheten.
Du besitter goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling. Du är självständig, utåtriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du är en god förebild och respekterar individen, är lyhörd och har förmåga att samarbeta.
God datorvana och B-körkort erfordras.
Du har erfarenhet av arbetsledande befattning liksom arbetslivserfarenhet i övrigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Vikariat 2015-04-01--2016-03-31, 100%.
Återbesättande pga. föräldraledighet, 1 år med möjlig förlängning enligt överenskommelse.
Tillträde enligt överenskommelse i april 2015.
För mer information, ta kontakt med
Lars Sjöberg, Verksamhetschef, 044/0733-13 66 60
För facklig information, ta kontakt med
Annica Lovén, Vision 0728-85 77 40
Josef Burburan, Kommunal 044-13 43 97
Sista ansökningsdatum
2015-01-30
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat 2015-04-01?2016-03-31, 100%.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: OMS:2014:124
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2118196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.