Enhetschef till trafikkontorets infrastrukturavdelning

Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Trafikkontoret i Stockholms stad arbetar för att vår huvudstad ska vara en väl fungerande, vacker, ren och trygg stad att bo och vistas i.

Vi förvaltar och utvecklar trafik- och stadsmiljön med långsiktiga mål för att skapa god säkerhet och framkomlighet. Vi har även huvudansvar för utvecklingen av stadens parker, kajer och stränder samt gröna stråk och samband i staden. Vi är 380 medarbetare och finns huvudsakligen i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen, ett stenkast från centralstationen.

Information om verksamheten

Infrastrukturavdelningen har ca 70 medarbetare fördelat på fem enheter. Avdelningen hanterar bl.a. förvaltning av stadens broar, tunnlar och offentliga belysning. Verksamheten innefattar allt från stora infrastrukturprojekt till mindre gatu- och stadsmiljöförbättringar, drift och underhållsprojekt samt samverkansprojekt med Trafikverket och Stockholms läns landsting. Stockholms stad och trafikkontoret går igenom en mycket expansiv fas då det planeras för och skall byggas många nya bostäder. Samtidigt ska infrastruktur i form av järnväg, tunnelbana och väg renoveras eller byggas ut. Avdelningen har en central roll i detta arbete vilket innebär en spännande utmaning och kräver att arbetssätt ses över för att effektivisera verksamheten.

Avdelningen kommer att genomföra en förändring av organisationen, där en av avdelningens fem enheter kommer att delas i två nya enheter. Vi söker därför en enhetschef till den enhet som kommer att ha ansvar för offentlig belysning, både förvaltning och nyinvestering.

Publiceringsdatum
2018-08-13

Om tjänsten
Som enhetschef har du verksamhets-, personal- och budgetansvar för belysningsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda, följa upp och utveckla arbetet inom enheten. Avdelningen arbetar med projektstyrningsmodeller och verksamhetsutveckling. En viktig uppgift för dig som enhetschef är att skapa förutsättningar för organisations- och metodutvecklingsfrågor samt medverka till att driva det arbetet framåt. Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp och du får möjlighet att arbeta i en ledningsgrupp med aktiva och engagerade chefer där du bland annat bidrar till avdelningens strategiska arbete.

Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk examen exempelvis inriktning el/elkraft med erfarenhet från sektorn bygg och anläggning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har aktuell chefserfarenhet innefattande personal- och budgetansvar samt erfarenhet från byggsektorn. Vi ser dessutom att du har kunskap och erfarenhet inom något eller några av följande områden; belysningsfrågor, miljö- och energifrågor, relevanta regelverk för belysning och el, stadsutvecklings- och trygghetsfrågor. Det är meriterande med relevant erfarenhet från offentlig sektor eller från Eldistribution/Elnätsbolag.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser: Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, är utvecklingsorienterad med förmåga att kunna få med dig kollegor och medarbetare i olika sammanhang och du ser möjligheterna i förändringar. Du har förmåga att se helheter och på sakers långsiktiga betydelse och göra avvägningar och prioriteringar i komplexa frågeställningar samt är lösningsorienterad. Du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt på enheten och ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. I din kommunikation är du tydlig och trivs med breda sociala kontaktytor, såväl internt som externt.

Vi erbjuder dig

- Ett utvecklande arbete där du ges möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm!
- Centralt belägen arbetsplats i Tekniska Nämndhusets lokaler med mycket goda möjligheter till samverkan med många olika kompetenser och professioner.
- Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.
- Goda kompetensutvecklingsmöjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-29
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4775
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Kemmler, Avdelningschef 08-508 26 345
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734

Företag
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur

Adress
Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur
Ragnar östbergs plan 1
11221 Stockholm

Kontorsadress
Ragnar östbergs plan 1

Jobbnummer
4284830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Trafikkontoret, Infrastruktur: