Enhetschef till Lönesupport, Personalfunktionen
Umeå kommun / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun i Umeå,
Vindeln eller i
hela Sverige STF:2015:23
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 11 300 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring 1 000 medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Personalfunktionens uppdrag är i första hand att stötta verksamheterna utifrån deras behov i frågor som bland annat rör rekrytering, hälsoutveckling, rehabilitering, lönehantering, arbetsrätt samt medarbetar- och ledarskap.
Lönesupport arbetar för att på bästa sätt tillgodose Umeå kommuns behov av professionellt stöd, konsultativt och operativt, inom det löneadministrativa området. Lönesupport ansvarar för att:
• svara på löneadministrativa frågor kopplat till anställning, arbetstid, frånvaro och ledigheter
• följa upp och återkoppla till chefer vid behov
• registrera inkommande löneunderlag
• utbilda chefer och medarbetare i systemanvändning och löneadministrativa frågor
• kontrollera att systemstöd och inlagda löneuppgifter uppfyller fastställda lag- och avtalskrav
Anställningsform
Tillsvidare. Heltid
Publiceringsdatum2015-09-29Dina arbetsuppgifterSom enhetschef för Lönesupport har du ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för verksamheten där ca 15 lönekonsulter arbetar. Tillsammans med medarbetarna utvecklar du verksamheten utifrån de mål som fastställs inom perspektiven inre- och yttre kvalitet, ekonomi och produktivitet. Du rapporterar till lönechefen och ingår i ledningsgruppen för Lön och Pension.
KvalifikationerVi söker dig som är en trygg och modig ledare som på ett engagerat sätt kan leda och inspirera dina medarbetare. Rollen som enhetschef hos oss ställer mycket höga krav på ett närvarande ledarskap, handlingskraft och tilltro till dina medarbetare. För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad och självständig samt ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I övrigt bör du vara lösningsfokuserad och positiv i ditt bemötande.
Du har erfarenhet som chef med ekonomi- och personalansvar samt en relevant högskoleutbildning för arbetsområdet, exempelvis inom personalvetenskap, ekonomi, juridik eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet och/eller kunskap om verksamhetsområdet. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning.
Bifoga personligt brev och cv.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan. Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör därför din ansökan på Umeå kommuns hemsida
www.umea.se/jobbBehöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med vår support, 090-16 10 99, tryck 1
Umeå kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-19
Umeå kommun använder sig av E-rekrytering gör din ansökan på Umeå kommuns hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: STF:2015:23
KontaktCarina Andersson, lönechef och processledare 090-16 11 21 070-326 11 21
Facklig kontaktP-O Backlund, SACO 090-16 19 68
Umeå-avdelningen, Vision 090-16 18 86 070-536 18 86
FöretagUmeå kommun
AdressUmeå kommun
90184 UMEÅ
KontorsadressSKOLG 31 A
UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 090-16 10 99
E-postadress:
jobb@umea.se Jobbnummer 2454033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.