Enhetschef till funktionshinderområdet (LSS)

Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lysekil
2015-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till funktionshinderområdet (LSS)" (publicerad 2017-02-10) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Lysekil, Mellerud, Vara, Säffle, Mariestad eller i hela Sverige

Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro."

Avdelningen för LSS och socialpsykiatri i Lysekils kommun söker nu en enhetschef till funktionhinderområdet (LSS).

Enhetschefen ingår i olika mötesforum tillsammans med avdelningschef och enhetschefer för området, där det strategiska arbetet och utvecklingen av verksamheten sker enligt de politiskt uppsatta målen. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta i stimulerande miljö där du som enhetschef ges stora möjligheter att vara med och påverka samt utveckla arbetet.

Publiceringsdatum
2015-12-14

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget består i att leda och utveckla arbetet inom enheten tillsammans med medarbetarna. Du har personal, arbetsmiljö och budgetansvar för dina enheter och rapporterar direkt till avdelningschefen. I din roll som enhetschef har du ansvar för att insatserna som ges ska vara av en god kvalitet och medverka till att personer med funktionsnedsättning ges förutsättningar att leva ett innehållsrikt och meningsfullt liv.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har relevant högskoleexamen. Arbetslivserfarenhet krävs. Du ska ha kännedom om funktionshinderområdet och de lagar som styr. Du har goda kunskaper om kvalitetsarbete och förstår vikten av dokumentation, uppföljning och utvärdering. Rollen kräver att du har en god ekonomisk medvetenhet. Vi förutsätter att dina datakunskaper är av god kvalitet samt uttrycker dig väl i tal och skrift.

Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper med förmåga att entusiasmera personalgrupper till utveckling och förändring. Du skapar struktur och tydlighet och motiverar dina medarbetare genom delaktighet. Du är en trygg person som kan bemöta medarbetare, brukare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende. Ett nära samarbete med andra aktörer och dina arbetskamrater är en självklarhet för dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort krävs.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 % Arbetstidens förläggning: dagtid + Beredskap 3-4 veckor/år. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-30
Ange följande referens när du ansöker: 2015/143
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marina Lindblom 0523-613 338

Facklig kontakt
Nås via kommunenes växel 0523-613 000

Företag
Socialförvaltningen

Adress
Socialförvaltningen
Kungsgatan 44
45380 Lysekil

Kontorsadress
Kungsgatan 44

Jobbnummer
2574239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialförvaltningen: