Enhetschef till familjegruppen

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter.
Värdeorden för vårt arbete är tillgänglighet, engagemang, nytänkande och samarbete. I Salems kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald vid rekrytering.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg.
Inom Individ- och familjeomsorgen finns familjegrupp med barn- och ungdomsgrupp, familjehem, familjerätt, vuxengrupp och ett öppenvårdsteam.
Barn- och ungdomsgrupp och vuxengrupp har var sin enhetschef som leder och fördelar det dagliga arbetet. Individ- och familjeomsorgen leds av en verksamhetschef.
Barn- och ungdomsgruppen ansvarar för all myndighetsutövning för barn och ungdomar 0-20 år och består av enhetschef och 6 socialsekreterare.

Publiceringsdatum
2011-10-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer som enhetschef att ha ansvar för en utredningsgrupp med 6 socialsekreterare gällande myndighetsutövning barn- och ungdom 0-20 år . Familjehem, familjerätt och öppenvård lyder direkt under verksamhetschef.
Du kommer att få ett spännande, kreativt och utmanande arbete i ett skede där gruppen befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede där det ges möjlighet att utvecklas och driva ett pågående förändringsarbete.
Du kommer att ansvara för ärendedragningar både enskilt och i grupp, leda och fördela arbetet i gruppen. Se till att kommunens riktlinjer och anvisningar utvecklas och följs.
Alla utredningar skrivs enligt BBIC. Utbildad i BBIC (barns behov i centrum) är ett krav.
Du har budget- och personalansvar och är föredragande i socialnämndens utskott.
Enhetschefen vikarierar för verksamhetschefen vid behov.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker Dig som har socionomutbildning med goda kunskaper inom verksamhetsområdet.
Du ska ha minst 5 års erfarenhet av socialt utredningsarbete, vara genuint intresserad av kvalitets- och utvecklingsarbete och se möjligheter. Om det är Ditt första chefsjobb ger vi stöd och utbildning i ekonomi, personal samt ledarskap.
Samarbete och kommunikation med personal, interna och externa aktörer är viktiga ingredienser i ditt arbete. Du ska ha kunskap och erfarenhet om socialtjänstens- och dess kringliggande lagstiftning. Mycket hög grad av självständighet, kunna ta stort ansvar och göra bedömningar, analysera för att se helheten.
Vi erbjuder
• Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut
• En trevlig gemenskap i arbetsgruppen
• En enhet med vilja och förmåga till utveckling
• Extern handledning
• Möjlighet till kompetensutveckling
• Friskvårdstimme och friskvårdskort
• Flextidsavtal
Rekryteringshjälp utifrån undanbedes!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-30
Sänds till : Salems kommun, Receptionen,Säbytorg 16, 144 80 Rönninge.
Ansökan kan skickas till e-postadress: receptionen@salem.se

Kontakt
Eva-Stina Premberg, Verksamhetschef, 08-532 598 00, eva-stina.premberg@salem.se

Företag
Salems Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08- 532 598 00

Jobbnummer
1045000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: