Enhetschef till Arbetsmarknadsenhet
Värnamo Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2023-02-13BeskrivningVi söker dig som vill bidra till utvecklingen av medborgarförvaltningen i Värnamo.
Medborgarförvaltningen befinner sig i ett spännande skede med många pågående utvecklingsinsatser och söker nu en Enhetschef till Arbetsmarknadsenhet.
Medborgarförvaltningen består av åtta enheter: Förebyggande insatser, Tidiga insatser, Arbetsmarknadsenhet, Utredning barn och ungdom, Familjehem/Familjerätt, Vuxensektionen, Ekonomisektionen samt Administration - och service.
I Arbetsmarknadsenheten arbetar cirka 15 medarbetare varav en har gruppledaransvar. Verksamheterna som ingår är Jobbcenter och Integration.
Dina arbetsuppgifterSom Enhetschef ska du leda och fördela arbetet inom enheten. Du utvecklar verksamheten från klient-, kvalitets- och samordningsperspektiv. I uppdraget ingår samverkan såväl internt som externt. Du är underställd Verksamhetschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där vi tillsammans jobbar för hela förvaltningens utveckling. Uppdraget är att med engagemang och kreativitet leda och utveckla verksamheten mot kommunens uppsatta arbetsmarknads och integrationsmål, samt främja människors ekonomiska och sociala trygghet.
Medborgarförvaltningen befinner sig nu i ett spännande utvecklingsarbete, och du får stora möjligheter att påverka verksamheten. Under året kommer vi intensivt arbeta med att utveckla nya arbetssätt, tillsammans med Ekonomisektionen, där målet är att gemensamt hitta innovativa lösningar där fler människor vi möter lättare ska komma in i rätt försörjning.
KvalifikationerDu är socionom, beteendevetare, eller har utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet inom arbetsledning och utvecklingsinsatser för medarbetare.
Du är en flexibel person som är öppen för förändringar och ser kvalitetsutveckling som en utmaning. Du har social kompetens, bra samarbetsförmåga och god förmåga att fatta beslut. Du är en person som leder dina medarbetare till engagemang och delaktighet i sina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig.
Engagerande nära ledarskap
Kompetensutveckling i ditt arbete
Ett utvecklande och stimulerande arbete i ett bra arbetsklimat
Stöd till studier på din fritid.
Subvention av motionskort
Övrig informationUrval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Sista ansökningsdatum 230305.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
KörkortskravB
Om lön
Individuell lönesättning
Om anställningsvillkor
Tillsvidareanställning
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
KontaktVerksamhetschef Inga Gligic 0370-37 70 72
Fackliga representanter nås genom Kontaktcenter 0370-37 70 00
I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/69".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Medborgarförvaltningen, Förebyggande insatser, Jobbcenter
Kontakt Inga Gligic
0370-377072 Jobbnummer 7439755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.