Enhetschef till Administrativa avdelningen

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Är du den enhetschef som vår enhet för fastighet och dokumentation behöver? Är du tydlig, kommunikativ och tycker om att leda och utveckla andra? Tycker du dessutom om att verka i en föränderlig vardag så kan du vara den ledare vi söker.

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Hos oss får du verka i en innovativ och kreativ miljö, med uppgifter som präglas av den snabba teknikutvecklingen. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete.

Vad ska jag arbeta med?
Som chef på enheten för fastighet och dokumentation ansvarar du för fastighet- och lokalfrågor såsom hyreskontrakt, intern service, vaktmästeri men också för reception samt arkiv och registratur. Du kommer ha budgetansvar samt personalansvar för enhetens sju medarbetare och fyra långtidskonsulter. Du rapporterar direkt till avdelningschefen.

Som enhetschef och medlem av avdelningens ledningsgrupp ansvarar du för att enheten och avdelningen når sina mål med ett gott resultat. Du tycker om att samarbeta, leda och utveckla medarbetare och verksamheten. Du initierar och driver utvecklingsarbete, tar ansvar för arbetsmiljö och arbetar med att skapa väl fungerande team, delaktighet, ansvarstagande och engagemang.

I din roll kommer du även delta i PTS skyddskommitté där du tillsammans med personalavdelningen och arbetstagarorganisationer utvecklar och arbetar för en hållbar arbetsmiljö.

Vi står inför en hel del förändringar på fastighetssidan där du som enhetschef för denna enhet kommer ha en central roll och vi ser därför gärna att du trivs med att driva förändringsarbete.

Vi söker dig som har
• en relevant akademisk examen inom exempelvis beteendevetenskap, juridik, ekonomi eller teknik, alternativt motsvarande kompetens
• erfarenhet av arbete med fastighet- och lokalfrågor
• erfarenhet av arbetsledning
• erfarenhet från offentlig förvaltning
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• erfarenhet av offentlig förvaltning eftersom enheten arbetar mycket med LOU och frågor som rör offentlighetsprincipen

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av enhetens andra verksamhetsområde, arkiv och registratur eller om du tidigare haft personalansvar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är flexibel, kommunikativ och tydlig men också prestigelös för att trivas i rollen. Du har också en mycket god förmåga att planera, prioritera, genomföra och följa upp ditt arbete.

Vidare har du en god samarbetsförmåga, vilket är viktigt eftersom du kommer arbeta mycket mot och tillsammans med andra enheter och avdelningar.

Var på PTS ska jag jobba?
Administrativa avdelningen har till uppgift att stödja PTS arbete och utveckling. Avdelningen består av fyra enheter; upphandling, ekonomi- och controlling, fastighet- och dokumentation samt it-enheten.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Därför tar vi väl hand om dig och låter dig tidigt få ansvar och växa.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå vår målsättning att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen.

Publiceringsdatum
2017-11-01

Ersättning
Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19

Företag
Post- och Telestyrelsen

Adress
Post- och Telestyrelsen
Box 5398
10249 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 117A

Jobbnummer
3780335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: