Enhetschef kansli
Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Ekonomichefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Administrativa avdelningen är en av kommunledningskontorets sex avdelningar och verksamheten är organisatoriskt indelad i fem enheter; kanslienheten, säkerhetsenheten, stadshusservice, överförmyndarenheten och Gävle kommunarkiv.
Kanslienheten vid kommunledningskontoret ansvarar för service samt nämnds och mötesadministration för kommunfullmäktige och kommunstyrelse samt valnämnd, jävsnämnd och överförmyndarnämnd och det kommunala pensionärs - och tillgänglighetsrådet samt Gemensamma nämnden för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar också för kommunledningskontorets diarium och det kommunövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina samt kommunens posthantering. Vid de allmänna valen svarar enheten för samordningen av kommunens uppgifter vid val.
Publiceringsdatum2016-04-22ArbetsuppgifterÄr du en engagerad, erfaren och trygg chef och ledare med flerårig vana att leda arbetet med interna stödprocesser? Då har vi jobbet för dig!
Som enhetschef leder och fördelar du arbetet vid kansliet. Enheten ansvarar för den administrativa politiska servicen på förvaltningen, diariet, kommunens dokument- och ärendehantering och stadshusservice. Ditt uppdrag är att tillsammans med sju medarbetare samordna och ansvara för en administrativ helhet med kvalitet och hög servicenivå till politiker och tjänstemän. Du ska kunna kombinera ett strategiskt ledarskap med operativ ledning för dina medarbetare.
Du har personalansvar vilket innefattar bl. a medarbetarutveckling, lönesättning och arbetsmiljöansvar. Du följer upp och analyserar behoven i verksamheten och verkar för förändring och utveckling utifrån reella behov.
Du är direkt underställd administrativa chefen på kommunledningskontoret och ingår i administrativa avdelningens ledningsgrupp. Du deltar i ledning och utveckling av avdelningens verksamhet.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom relevant område eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig ledarerfarenhet från likvärdig roll, gärna från offentlig sektor samt kunskap och förståelse för den politiska processen som styr kommunal verksamhet. Du har en känsla för service till politik och förvaltningar samt kan förmedla vikten av en väl fungerande administration. Du har god omvärldskunskap i samhällsfrågor.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är en och trygg och tydlig ledare med driv och uthållighet som bidrar till utveckling. Du är lyhörd och lösningsorienterad och har förmåga att engagera dina medarbetare och lyfta fram verksamheten så att medarbetarna känner stolthet och samhörighet. Du är strukturerad och du stimuleras av att arbeta på såväl operativ- som strategisk nivå. Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga och når framgång genom samsyn och samverkan.
Arbetet ställer krav på att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och i skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-09
Ange följande referens när du ansöker: KLK 8/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Wågberg Sperring, Administrativ chef 026-178016
Facklig kontaktLena Arnberg, Vision 026-17 80 05
Pernilla Sandin, SACO 026-17 80 57
FöretagGävle kommun, Administrativa avdelningen
AdressGävle kommun, Administrativa avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle
Kontorsadress80184
Jobbnummer 2801752
Observera att sista ansökningsdag har passerat.