Enhetschef inom stöd och service
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom - Ett jobb med plats för att påverka och göra skillnad
Till stöd och service söker vi en enhetschef vars ledarskap präglas av en vilja att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet. Välkommen med din ansökan!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Vi värnar om alla invånare och jobbar för att ge våra individer bättre förutsättningar till ett mer självständigt liv och att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar aktivt för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
En dag som enhetschef på stöd och service
I vårt verksamhetsområde ryms bland annat personlig assistans, daglig verksamhet, korttidsboende för barn och unga, boendestöd samt grupp- och servicebostäder. Vilken inriktning denna chefsroll kommer att ha är ännu inte helt fastställt och kan komma att påverkas av vem det blir som antar utmaningen.
Du kommer att sitta i ledningsgruppen för verksamhetsområde Stöd och service, tillsammans med verksamhetschef samt dina fyra enhetschefskollegor. Som komplement, och stöd, till cheferna och verksamheten finns även en kurator, en arbetskonsulent samt en specialpedagog. Ledningsgruppen har även chefsstöd i form av en bemanningsplanerare som finns till för att underlätta arbetet för enhetscheferna.
I uppdraget ingår att planera, leda, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer.
Du har ett helhetsansvar för din enhet vilket innebär att du har budget-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du initierar och driver utvecklingsfrågor inom din enhet i nära samarbete med dina kollegor och övriga professioner.
Din kompetens
Vi söker dig som har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ledarerfarenhet från 24/7-verksamhet, kunskap inom LSS och SoL är meriterande.
Du är strukturerad och gillar att arbeta såväl själv som tillsammans med andra. Som person är du trygg och tydlig i din ledarroll och har kraft och mod att leda i såväl med- som motgång.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då du ska komplettera övriga i ledningsgruppen.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 2022-10-31, Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med din ansökan!
Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Publiceringsdatum2022-10-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressKrokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt HR-konsult
Ida Moberg
ida.moberg@krokom.se 0640 163 76 Jobbnummer 7061358
Observera att sista ansökningsdag har passerat.