Enhetschef gruppbostad
Nässjö kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Nässjö
2019-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef gruppbostad" (publicerad 2019-06-03) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nässjö kommun, Socialförvaltningen i Nässjö Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirera vi andra! Tillsammans i samverkan med stort engagemang och delaktighet arbetar vi med ständiga förbättringar. Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant!
Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av ålder eller funktionsnedsättning behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara personlig assistans, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."
Funktionshinderomsorgen är den del av Socialförvaltningen som verkställer insatser till personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktionshinder samt till personer med missbruk och beroendeproblematik.
Funktionshinderomsorgen är organiserad i fyra team med totalt 16 enhetschefer. I team särskilt boende finns 5 chefskollegor. Ni arbetar tillsammans med att utveckla verksamheten. Vill du bli en av oss sök!
Publiceringsdatum2019-05-15ArbetsuppgifterFunktionshinderomsorgen söker enhetschef med ansvar för tre gruppbostäder för personer med psykiska, fysiska eller intellektuella funktionsnedsättningar. Du kommer initialt att ansvara för en befintlig gruppbostad och samtidigt planera för och starta upp en ny gruppbostad 2019 (LSS personkrets 3) och ytterligare en 2020 (LSS personkrets 1).
Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvarsområde som enhetschef blir att, med den funktionshindrades fokus, framgångsrikt leda, organisera och utveckla arbetet inom ditt ansvarsområde. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet av att verkställa boendebeslut. Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar inom ditt chefsområde och du kommer att leda mål- och uppföljningsarbete enligt gällande styrdokument och fastställda beslut.
KvalifikationerVi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning, gärna socionomprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Dina personliga kompetenser är förmåga till ledarskap, intiativtagande, att vara strukturerad samt ha samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är tydlighet, lojalitet, kvalitetsmedvetenhet och personlig mognad.
Du ska ha god kännedom om gällade lagstiftning och ha erfarenhet av och kunskap om personer med funktionsnedsättningar. Du ska ha erfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg. Körkort erfordras.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Nässjö kommun har en gedigen introduktion och erbjuder mentorsstöd. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön Förmånlig lönesättning.
FÖRMÅNER
Några av förmånerna som Nässjö kommun erbjuder är flexibel arbetstid, friskvård och hälsa, fritidsklubb, försäkringar, löneväxling.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-29
Ange följande referens när du ansöker: SN 2019/124
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Nord 0380-518963
FöretagNässjö kommun, Socialförvaltningen
AdressNässjö kommun, Socialförvaltningen
Rådhusgatan 28
57180 Nässjö
KontorsadressRådhusgatan 28 Nässjö
Jobbnummer 4789116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.