Enhetschef för Kunskaps- och anhörigcenter inom vård- och omsorg
Norrköpings kommun / Ekonomichefsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Socialkontoret och vård- och omsorgskontoret har beslutat att bygga upp ett nytt kunskaps- och anhörigcenter. Vi söker därför en enhetschef som kan vara med och forma det nya gemensamma arbetet med anhörigstöd. Utveckling av arbetet med nya grupper som har behov av anhörigstöd är en viktig del.
Kunskaps- och anhörigcentret ska byggas upp från grunden och är ett samarbete mellan socialkontoret och vård- och omsorgskontoret. Centret ska ha som uppgift att stödja alla anhöriga oberoende av ålder och närståendes behovsproblematik. Centret kommer att finnas inom vård- och omsorgskontorets myndighetsutövning. Där finns olika funktioner samlade som till exempel LSS-handläggare, biståndshandläggare, mottagningsgrupp och koordinatorer. Inom centrets verksamhet kommer det att finnas bland annat anhörigkonsulenter, socionomer och en kurator. Samverkan med andra myndigheter, verksamheter och organisationer är en stor del av arbetet.
Publiceringsdatum2012-06-04Dina arbetsuppgifterSom enhetschef ska du bygga upp det nya kunskaps- och anhörigcentret med ett brett perspektiv utifrån tidigare kartläggningar och projekt. Du ska bygga upp nätverk och samverkansformer med interna och externa parter. Du förväntas svara för omvärldsbevakning inom ditt område. Du kommer att ha budget- och personalansvar. Du kommer att ingå i myndighetsutövningens ledningsgrupp och förväntas ha ett brett perspektiv på frågor om anhörigstöd inom socialtjänsten.
ProfilVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha erfarenhet av chefskap/ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med anhörigstöd och av verksamhetens olika målgrupper. Erfarenhet av att starta nya verksamheter är ett plus.
Vi vill att du är systematisk, strategisk, noggrann, flexibel och logisk. Du ska kunna väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Du ska också visa omdöme vid uttalanden, agerande och vid beslutstagande. Du förväntas leda verksamheten genom ett konsultativt ledarskap och kunna entusiasmera dina medarbetare och ha förmåga till att uppmuntra nytänkande. Samarbete är en mycket viktig förmåga som du har.
Mer information och ansökan
Tillträde snarast. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid.
Har du frågor om tjänsten kan du vända dig till vård- och omsorgskontoret; Pernilla Thunander, verksamhetschef myndighetsutövning, tel. 011- 15 13 63 eller Gunilla Lundberg, programansvarig, tel. 011- 15 15 81 alternativt på socialkontoret; Kerstin Hellberg, programansvarig, 011- 15 23 79.
Din ansökan vill vi ha senast 2012-06-17.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1263055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.