Engagerad supporttekniker för utvecklande tjänst
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en Supporttekniker för till vår kund, ett företag som arbetar med att utveckla och anpassa digitala lösningar för att underlätta affärsbeslut. Kunden är ett globalt bolag med över 2400 anställda. Tjänsten är placerad strax norr om Stockholms innerstad.
I rollen som supporttekniker kommer du att tillhöra kundens Servicedesk som agerar 1st line och SPOC för IT-relaterade beställningar och incidenter åt företagets medarbetare i hela Sverige. Du kommer att tillhöra ett mindre team med en härlig stämning och bra teamkänsla. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär daglig kontakt med användarna. Exempel på vanligt förekommande arbete är administration i AD och Office365, installation och uppdatering av hård- och mjukvara samt felsökning av hård- och mjukvara i både PC och Mac miljö. Du kommer att sitta nära Second Line med möjlighet för dig att utvecklas och hantera mer komplicerade ärenden i mån av tid.
För att trivas i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support och är van att ta emot ärenden via telefon och e-post. Som person är du driven, initiativtagande och trivs i en föränderlig och händelserik miljö med många bollar i luften. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och vill arbeta i en miljö med god stämning och högt i tak. Här kommer du att få användning av dina befintliga tekniska kunskaper samtidigt som du får vidareutvecklas, lära dig nytt och utmanas i yrkesrollen. Företaget är ett nytänkande bolag som gärna ser dig växa i rollen och utvecklas inom ditt intresseområde.
Låter det här som en utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-09-27Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av IT-support
• Goda kunskaper i Windows, Office 365, felsökning, AD och infrastruktur
• Kunskaper av trådlös nätverksteknik, IP-telefoni och klientsäkerhet
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Kunskaper i Mac, smartphones och surfplattor
Omfattning och tillträdes
Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du erfarenhet av IT-support och vill ta nästa steg till ett härligt team på en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter? Skulle du beskriva dig själv som lösningsorienterad, driven och engagerad? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15863JL i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-27
Ange följande referens när du ansöker: 15863JL
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3721897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.