Engagerad och förtroendeingivande kundchef

Hogia Public Systems AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Public Systems AB i Stenungsund

Vill du ta det övergripande ansvaret för att proaktivt utveckla våra kunder?

Söker du en ny utmaning och tilltalas av tanken på att få göra skillnad både för din personal och för våra kunder?

Vi söker nu dig som vill bli vår nya kundchef.

Hogia Public Systems AB erbjuder systemlösningar inom ekonomi-, löne- och personalhantering till företag inom bland annat vård och omsorg, utbildning samt energibolag.



Publiceringsdatum
2018-10-19

Om tjänsten
Som kundchef ansvarar du för våra befintliga kunder. Det innebär att proaktivt utveckla och driva arbetet mot våra kunder. Vi ska alltid ligga steget före! Du utvecklar processer, optimerar och effektiviserar arbetssätt för att öka kundnöjdheten - allt för att förbättra vårt erbjudande. Arbetet skall leda till att vi skapar ett långsiktigt förtroende med våra kunder, för att skapa tillväxt och nöjda kunder under lång tid framöver.

I rollen som kundchef har du stor möjlighet att göra skillnad och tillsammans med dina teammedlemmar säkerställa att Hogia Public Systems fortsätter att utvecklas positivt med nöjda kunder och bra resultat. Du ansvarar för att utveckla det befintliga kundvårdsprogrammet och i nära samarbete med vår säljorganisation arbetar du aktivt för att öka säljfokus inom supportverksamheten. Våra kunder finns utspridda över landet, vilket innebär att resor förekommer.

Du blir del av ett mycket stabilt bolag som satsar stort inför framtiden. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas inom Hogia-gruppen.



Är du vår nya kollega?

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi. Du är kundorienterad och drivs av att leda, utveckla och förändra för att nå resultat. Du är en engagerad ledare med erfarenhet av personalansvar som motiverar, vågar ställa krav och inte räds att kavla upp ärmarna och visa vägen framåt. Du är lyhörd mot både kunder och medarbetare och har lätt för att skapa goda relationer. Då du har mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du kommunicerar väl både i tal och skrift. Vidare är du är strukturerad och mån om att analysera, följa upp och utveckla ditt ansvarsområde.

Du har erfarenhet av B2B relationer, förhandlingar och har antagligen erfarenhet av försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Hogias system. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Vill du vara med på den spännande fortsättningen på vår resa?

Urval och intervjuer för denna tjänst kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Public Systems AB

Adress
Hogia Public Systems AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4411857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Public Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Public Systems AB: