En driven administrativ assistent till engagerad Familjeenhet
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Familjeenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Familjeenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Familjeenheten består av 23 medarbetare fördelade på två enhetschefer med delat ledarskap, en biträdande enhetschef/metodutvecklare, mottagningsgrupp, barngrupp, ungdomsgrupp, familjerätt med faderskap, familjevård/kontaktsekreterare och en administrativ assistent.
Antalet invånare ökar markant och allt fler barnfamiljer bildas eller flyttar in på Kungsholmen. Det ställer också krav på att familjeenheten utvecklar verksamheten för att möta denna förändring.
Familjeenheten präglas av en gemensam lust och vilja till att utveckla arbetet och metodutvecklingen ligger främst på agendan för de olika grupperna. Vi är stolta över det arbete vi gör som innebär en förändring för våra barn och familjer vi möter, och vill fortsätta att verka för förbättringsarbete.
Enhetens arbete fokuseras på de mest utsatta barnen vars familjer kan behöva stöd för att tillgodose barnens behov, eller där barnen i vissa fall behöver skydd för att inte skadas i sin utveckling. Enhetens insatser ska så långt som möjligt utgå från evidensbaserade metoder och praktik.
Vi arbetar gemensamt över enheten med metod- och utvecklingsfrågor, med fredagarna som fokus på workshops, externa föreläsningar och arbetsplatsträffar, "freda fredagar". Familjeenheten brinner för att säkerställa att det vi gör innebär en förbättring och skillnad i mötet med medborgarna.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik! Du vill vara en självklar del av Familjeenhetens arbete med fokus som administrativt ansvarig på enheten. Du kommer vara praktiskt involverad i enhetens arbete, planeringsdagar och spindeln i nätet på enheten.
Arbetsuppgifterna är enhetens administrativa tjänster som t ex personal- och ekonomiadministration, fakturahantering, ansvarig för registerutdrag, behörighetsbeställningar, arkivarbete och viss handläggning utifrån verksamhetens skilda ansvarsområden. Du samverkar med förvaltningen rörande ekonomi, telefoni/IT och handlingar till nämnd. Du deltar i verksamhetsutvecklingen på enheten.
Familjeenheten arbetar ständigt med utvecklingsarbetet för att kunna ge våra barn och familjer det stöd som de behöver. I vår arbetsgrupp är det "högt till tak", vi månar om varandra och trivs tillsammans.
Publiceringsdatum2017-01-13KvalifikationerDu är som person ansvarsfull och flexibel i ditt arbete, med stort engagemang och intresse för administration. Du har en god förmåga och vilja till att knyta kontakter och smidighet i samverkan.
Du ska ha förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar, samtidigt på ett flexibelt sätt möta de behov av stöd som uppstår i verksamheten.
Gymnasial utbildning med inriktning administration och/eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter samt vana att arbete i Agresso- och paraplysystemet. IT-kunnig och mycket goda kunskaper i Officepaketet.
God förmåga att kommunicera i tal och skrift. Arbeta självständigt och kunna planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt.
Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt och har ett noggrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna.
Vi kommer att fästa stor betydelse vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100% tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 2017/198
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms Stad, Kungsholmen SDF, Familjeenheten
AdressStockholms Stad, Kungsholmen SDF, Familjeenheten
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 76
Jobbnummer 3261111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.