Elevassisten med arbetslagsansvar, öppna fritidsverksamhet

Huddinge Kommun / Barnskötarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.

Om arbetsplatsen
Segeltorpsskolan är en årskurs 4- 9 skola med 700 elever i Norra Huddinge. Vår grundsyn är att alla människor kan, vill och ska lyckas i sina uppdrag oavsett om du är elev eller personal hos oss. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och ett positivt förhållningssätt. Vi präglas av en vilja att ständigt utvecklas till det bättre där kunskap och trygghet står i centrum för alla i skolan.



Publiceringsdatum
2024-05-31

Arbetsuppgifter
Huvuduppdraget är elevresurs åt en synskadad elev under den samlade skoldagen. Övrig arbetstid är förlagd till skolans öppna fritidsverksamhet.

I fritidsverksamheten har du uppdraget att leda arbetet för skolans öppna fritidsverksamhet år 4-6). Det innebär att du är den som strukturerar och sätter schemat för arbetslaget, vårdar våra rutiner och planerar aktiviteter i samarbete med kollegorna. Du kommer ansvarar för materialinköp. Förutom att vara en viktig del i gruppen fritids och dess verksamhet, så kommer du att planera och i samarbete med kollegor, strukturera upp rastaktiviteter för årskurserna 4-6. Du kommer att vara med eleverna då de har rast, för att stötta och ha överblick över rastverksamheten. Du kommer att ingå i trygghetsteamet på mellanstadiet.

Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med dina kollegor och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper för att utveckla dig själv, din roll och skolans pedagogiska arbete. Du har den digitala kompetens som krävs för pedagogiskt arbete och dokumentation. Det krävs att du kan navigera bland digitala verktyg och lärresurser.

Profil
Du har tidigare erfarenhet av att arbetat med synskadade elever, har god förståelse för deras behov.
Du har arbetat på fritids samt har god förståelse för den pedagogiska och sociala verksamhet som bedrivs.
Tidigare erfarenhet av att leda arbete i grupp eller likvärdig utbildning inom ledarskap är en grundförutsättning för uppdraget.
Du är van vid att planera, organisera och följa upp arbete.
Du är kreativ och har förmåga att skapa aktiviteter som är både roliga och lärorika.
Du har erfarenhet att vara beställningsansvarig.
Du är väl förtrogen med skolans styrdokument exempelvis Lgr22 för grundskolan och läroplanens fjärde kapitel för fritidshem samt skollagen. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du har erfarenhet av liknande tjänst.
Du har lätt för att samarbeta, är flexibel, och van att arbeta lösningsfokuserat. Du sätter barnens hälsa och välmående i fokus och arbetar för att aktivera barnen utifrån deras förutsättningar.
Du har ett positivt förhållningssätt, där barn alltid står i fokus och bemöter alla med omtanke, vänlighet och respekt. Du har en förmåga att såväl se till elevgruppens behov samt tillsammans kollegor skapa en positiv miljö som främjar barnets utveckling och lärande.
Du har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. Du har förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt.

Du har en förmåga att planera och genomföra uppdraget på fritidshemmet så att den förstärker och fördjupar elevernas lärande mot kunskapsmålen. Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt ditt arbetssätt utifrån Lgr22 och läroplanens fjärde kapitel för fritidshem.
Som fritidspedagog kommer du även att tillsammans med kollegor ha ansvar för att utveckla fritidshemmet utifrån styrdokumenten.

Tjänsten kan komma att tas i anspråk med anledning av omställningsarbete.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "BUF:2024:197".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Kontakt
biträdande rektor
Rikard Kreuzer
08-535 331 61

Jobbnummer
8721169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: