Ekonomisamordnare/Controller
MyRight / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MyRight i Stockholm MyRight - Empowers People with Disabilities består av 28 svenska funktionshinderorganisationer som bedriver internationellt utvecklingsarbete i samarbete med partnerorganisationer i sju programländer; Bolivia, Bosnien, Nepal, Nicaragua, Rwanda, Sri Lanka och Tanzania. Partnerskap är en bärande idé inom vår verksamhet. MyRight är en av Sidas ramorganisationer. Vårt uppdrag är att verka för fattigdomsbekämpning genom rättighetsbaserat stöd till organisationer av människor med funktionsnedsättning. MyRight söker nu två ekonomer till sin verksamhet.
Ekonomisamordnare/controller
Här söker vi dig som har erfarenhet av ett kvalificerat ekonomarbete med inriktning på systematiskt kvalitetsarbete. Vi tror att du har erfarenhet från organisation eller företag där du har haft ett helhetsansvar för ekonomihantering.
Tjänsten innefattar ett övergripande samordningsansvar när det gäller MyRights ekonomiprocesser. Uppgifterna är av såväl övergripande som operativ karaktär och innefattar ansvar för MyRights ekonomiprocesser och system för finansiell kvalitetssäkring och avtalsefterlevnad. Du förväntas utveckla riktlinjer och system för ekonomi- och budgethantering samt arbeta med löpande uppföljningar av MyRights verksamhet i fält. Andra uppgifter är att upprätta årsbokslut och årsredovisning och budget samt finansieringsfrågor. Även deklarationer och inbetalning av skatter, likviditetsplanering samt analyser och ekonomiska rapporter ingår i uppgifterna.
Krav på utbildning, kunskaper och erfarenheter
För denna tjänst fodras att du har akademisk examen med inriktning på företagsekonomi. Vi förutsätter att du har flera års erfarenhet av budget- och redovisningsarbete samt god kunskap om ekonomiska stödsystem, riskhantering samt avtals- och upphandlingsfrågor. Vi ser gärna att du även har kunskap om Sidas regelverk, organisation och arbetssätt. Arbetet kräver dess-utom kunskap i skatterättsliga frågor samt god administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är en merit om du har erfarenhet av arbetsledning.
Kunskap i spanska är en merit liksom kännedom om funktionshinderrörelsen eller egen erfarenhet av funktionsnedsättning. Även kännedom om utveckling inom nationell och internationell funktionshinderpolitik och erfarenhet av arbete i utvecklingsland är meriterande.
Publiceringsdatum2013-02-20Dina personliga egenskaperArbetet kräver att du har ett positivt förhållningssätt samt god initiativförmåga och vilja att stödja och entusiasmera andra. Din förmåga till flexibilitet och problemlösning är också viktig. Som medarbetare hos MyRight förväntas man dela de värderingar som kännetecknar demokratiskt uppbyggda folkrörelseorganisationer.
Så ansöker duTillträdesdag: efter överenskommelse.
För frågor om tjänsten kontakta kanslichef Maria Lagus tel. 08-505 77 601.
Facklig kontaktperson för Unionen: Pia Häger 08-505 77 611
Välkommen med din ansökan och CV senast den 24 februari 2013 till MyRight, Liljeholmstorget 7, 117 63 STOCKHOLM eller e-post:
jobbansokan@myright.se .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@myright.seFöretagMyRight
AdressMyRight
LILJEHOLMSTORGET 7 6 TR
11761 STOCKHOLM
KontorsadressLILJEHOLMSTORGET 7
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4623360
Faxnummer: 08-714 59 22
E-postadress:
jobbansokan@myright.se Jobbnummer 1472233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.