Ekonomikunnig systemförvaltare, Solna
Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som systemförvaltare innebär att du leder arbetet med Skatteverkets system - Mercur Business Control - för budget, prognos och löpande ekonomisk uppföljning. Användare av systemet är controllers, chefer och övriga ekonomiansvariga på samtliga kontor inom Skatteverket.
Du kommer att arbeta i en grupp med ca 20 olika systemförvaltare för administrativa system inom Skatteverket. Dina närmaste samarbetspartners inom gruppen är förvaltare för Agresso ekonomisystem samt PPM portföljsstyrningsverktyg. Du har också ett mycket nära samarbete med de controllers som utses till superusers. Vi arbetar enligt PM3s förvaltningsmodell.
Följande arbetsuppgifter ingår i uppdraget:
• Hantera frågor och ge stöd till användare
• Rapport- och blankettkonstruktion
• Vara en brygga mellan användare och IT-avdelning
• Hantera avvikelser - incidenter och problem
• Hantera begäranden om ändringar
• Beställa/testa/driftsätta ändringar i releaser
• Kvalitetssäkra allt arbete med systemet
• Systemdokumentation; framtagande och underhåll/förvaltning
• Driftsdokumentation
• Leda förvaltningsmöten med representanter från användarna
• Leverantörskontakter
• Omvärldsbevakning
• Samarbete med systemförvaltare för integrerade ekonomisystem
• Utbildning
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen och minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystem i en roll som exempelvis controller och/eller systemförvaltare alternativt har aktuell dokumenterad erfarenhet som motsvarar tjänstens krav
• har kunskaper i databashantering och scriptprogrammering
• har goda kunskaper i Officepaketet
• kan och trivs med att arbeta både i grupp och självständigt
• har en mycket god förmåga att planera, strukturera och samordna
• har en god kommunikativ förmåga och kan föra ett resonemang både ur verksamhetsperspektiv och på teknisk nivå
• är utvecklingsorienterad och har förmåga att agera proaktivt
• är resultat- och målinriktad
Det är meriterande om du har arbetat med Mercur, Agresso eller liknande affärssystem samt om din utbildning är inom ekonomi. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att utbilda användare eller om du har erfarenhet av projektledning.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid ditt intresse och din motivation för tjänsten samt vid dina personliga egenskaper.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2015-01-22Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThord Sundström, sektionschef 010-574 82 70
thord.sundstrom@skatteverket.seSusanne O'Konor, facklig kontaktperson, Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan10
17154 Solna
KontorsadressKorta gatan10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2137605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.