Ekonomihandläggare

Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning och koncernsamordning. Förvaltningen erbjuder även internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar. Våra cirka 600 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.

Hjälpmedelscentralen och varuförsörjningen ingår i regionstyrelseförvaltningen och ansvarar för regionens centralförråd samt för delar av regionens hjälpmedelsförsörjning. Det innebär att vi svarar för bland annat inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och förbrukningsmaterial.


Publiceringsdatum
2017-05-22

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer du att ansvara för det administrativa arbetet kring enhetens ekonomi. Här ingår kontering av enhetens fakturor och att bokföring sköts enligt gällande rutiner. Du kommer att vara delaktig i budgetarbetet och i den ekonomiska uppföljningen. Du kommer att ansvara för uppdatering av våra verksamhetssystem genom korrekt ekonomisk information enligt gällande rutiner och planer. Fakturering mot våra kunder och återkrav av hjälpmedel är några av arbetsuppgifterna. I tjänsten ingår också utbildning och stöd till våra kunder rörande vår ekonomiska modell samt kundtjänstarbete mot våra kunder och brukare.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av arbete med fakturahantering, debitering, redovisning och bokföring är meriterande. Erfarenhet av regionens ekonomisystem är meriterande.

Som person är du förtroendeingivande och självgående. Du är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. För att lyckas med uppdraget måste du också vara noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Eftersom tjänsten innefattar frekventa kontakter med såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. I mötet med andra är det också viktigt att du har god serviceförmåga och samtidigt som du kan vara tydlig i gränsdragningen mot andra aktörer.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Ange följande referens när du ansöker: A686486
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Åke Håkansson 0498-26 94 06

Företag
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Adress
Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
3513726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel & varuförsörjning: