Ekonomichef och chef för gemensam förvaltningsadministration

Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Linköping

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel.
Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Det är en spännande organisation att arbeta inom, där jämställdhet, mångfald och respekt för allas lika värde är en självklarhet. Det finns många anledningar att välja oss som arbetsgivare. Framför allt erbjuder vi stora möjligheter för dig att utvecklas, både i din yrkesroll och som individ. Linköpings kommun är också en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang! Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2011-09-01

Arbetsuppgifter
Kommunstyrelsens förvaltning är en av kommunens fem förvaltningar. I förvaltningen finns kommunens högsta tjänstemannaledning och ekonomichefen ansvarar, på kommundirektörens uppdrag, för hanteringen av kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges ekonomiska processer.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef styr-, leder och samordnar du ekonomiprocessen samt är föredragande i nämnd.
Du är även chef för gemensam förvaltningsadministration.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från kommunal redovisning och att arbeta direkt mot politisk nämnd och ärendeberedning. Du är van att arbeta med och i processer inom ekonomiområdet (exempelvis budget, bokslut, ekonomiska rapporter, verksamhetsplaner, nämndmål, m.m.) Du är även van att arbeta i projekt och driva förändringsarbete och du trivs i den konsultativa rollen. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Du drivs av en vilja att tillföra entusiasm, energi och delaktighet i arbetet samtidigt som du arbetar målinriktat och åstadkommer resultat. Du är en analytisk problemlösare som fokuserar på rätt saker, även när det händer mycket omkring dig. Du har lätt för att samarbeta och ser det som självklart att ta tillvara på olikheter hos dina medarbetare.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.
Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-18
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Ange följande referens när du ansöker: A232217
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Susanne Aman - Administrativ direktör, 013-20 52 62

Facklig kontakt
Björn Tjus - SACO, 013-20 57 26
Mats Olsson - SKTF, 013-20 60 84

Företag
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Affärsområde HR
58181 Linköping

Jobbnummer
1017842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: