Ekonomiassistenter sökes till kommande uppdrag!

Poolia Väst AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Presentation
Är du driven och initiativrik som person? Har du erfarenhet av ekonomi och vill utvecklas i din roll? Då ska du söka dig till oss på Poolia!
Vi ser just nu ett ökat behov av ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet!

Poolias uppdragsgivare finns inom olika branscher och har olika slags organisationsstrukturer. Hur en tjänst kommer att se ut inom de olika branscherna beror helt på våra kunders behov. Vi på Poolia tycker därför det är viktigt att du brinner för det du gör och har förmågan att jobba självständigt.

Denna annons är en generell annons som inte är kopplad till en specifik tjänst. Du som ansöker visar ditt intresse att jobba som konsult inom Ekonomi hos oss på Poolia. Finner vi att du har de kompetenser som efterfrågas och denna rätta profilen som motsvarar kraven från våra uppdragsgivare, kommer vi kontakta dig.

Varmt välkommen att söka!


Arbetsuppgifter
Att arbeta som ekonomiassistent kan innebära att du arbetar brett med flera arbetsuppgifter eller att du får möjligheten att specialisera sig.
Nedan följer ett exempel på de arbetsuppgifter som ingår i rollen som ekonomiassistent.

• Kontoavstämningar
• Fakturering
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Bankontoavstämningar
• Lättare löpande bokföring


Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi och 1-2 års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och har goda kunskaper inom MS Office. Beroende på hur tung tjänsten är så krävs det olika mycket erfarenhet.

Som person är du noggrann och strukturerad med ett sinne för detaljer. Du är handlingskraftig och flexibel samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska. Du som söker skall trivas i en miljö som präglas av högt tempo och ha förmågan att motivera dig själv och ta egna initiativ. Vidare är du utåtriktad, engagerad och serviceminded.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett internationellt bolag samt har kunskaper inom något av följande ekonomisystem: MS Dynamics (Navision/NAV), Visma, Agresso och SAP.


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-07-17

Ersättning
Enbart provision

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-07
Ange följande referens när du ansöker: 46552
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Satina Sankoh satina.sankoh@poolia.se

Företag
Poolia Väst AB

Adress
Poolia Väst AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 42

Jobbnummer
3607719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Väst AB: