Ekonomiassistent till större Energibolag!
Novare Professionals / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige www.novareprofessionals.se
Har du erfarenhet av rollen som Ekonomiassistent och är van vid att arbeta koordinerande och styra upp saker? Är du ansvarstagande, driven och redo för att gå in i en bred och spännande roll på ett av Stockholms största Energibolag? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Ekonomiassistent!
Ditt nya uppdrag!
I rollen som Ekonomiassistent kommer du att gå in en koordinerande och omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att stötta i flera delar inom ekonomi och även fungerar som spindeln i nätet vad gäller de administrativa processerna i verksamheten. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
• Sammanställa och göra enklare analyser ur HR- och ekonomisystemen
• Systemadministration
• Kontering av fakturor inklusive uppföljning av hantering av fakturor
• Viss bokslutsarbete
• Administration av bolagets bankgarantier
• Uppdatera material till grundträning/utbildning och hålla i inbjudningarna samt ansvara för administration och material avseende exempelvis Introdagar och ledardagar
• Handha ny förmånsportal och hantera uppdateringar och administration
• Eventuell personalbilshantering
• Övriga ad hoc uppgifter såsom bokning och planering av konferenser och resor samt hantering av reseräkningar, koordinera IT- och telefonbeställningar, boka möten och övrig strukturering tillsammans med enheterna
Uppdraget är en del av Novare Professionals personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos kunden.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet inom området och har deltagit i eller utfört liknande uppdrag. Du har arbetat som ekonomiassistent i företrädelsevis större företag och har vana av att arbeta koordinerande. Vi tror att du som söker även har stor vana av Officepaketet och gärna ett generellt systemintresse. Därtill har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
För att lyckas och trivas i rollen har du en god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är även bra på att prioritera samt effektivisera arbetet. Vidare beskriver du sig själv som ansvarstagande, lösningsorienterad, positiv samt har en stark framåtanda och trivs i kontakten med andra människor.
Övrig information
Period: December 2018 till 7 juni 2019, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig Rekryterare
joakim.groth@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2018-12-04ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Groth
Joakim.groth@novare.seFöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 4491234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.