Ekonomiassistent till statlig myndighet i Linköping

OnepartnerGroup Östergötland AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

OnePartnerGroup Östergötland söker en ekonomiassistent för konsultuppdrag på statlig myndighet i Linköping. Uppdragets längd är nio månader med start den 1 maj.

Du kan söka tjänsten genom att besvara frågorna nedan och klicka på "Ansök", alternativt genom att klicka på "Sök jobbet" högst upp eller längst ner på sidan och bifoga ditt CV.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent arbetar du med hantering av fakturor i affärssystemet Agresso vilket innefattar både leverantörsbetalningar och kundfakturering. Du utför löpande redovisning avseende såväl utbetalningar som inbetalningar samt genomför månatliga plusgiro-, moms- och kontoavstämningar. Därutöver medverkar du i månadsavstämningar. Arbetsuppgifterna innebär även bland annat att se till att redovisningsunderlag levereras i tid och håller överenskommen kvalitet.

Arbetsuppgifter kan bl.a. avse:
• arbete med redovisning och bokföring.
• arbete med huvudbokföring.
• arbete i ekonomisystem (exempelvis Agresso, Raindance, m.fl.).
• kontering.
• kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon.
• arbete med leverantör- och kundreskontra.
• deltagande i bokslutsarbete.
• besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.

Din profil
Du som söker:
• är gymnasieekonom eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• har minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
• har erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso.
• har god vana av att arbeta i Microsoft Office.
• har god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal- och skrift.
• har svenskt medborgarskap.

Det är meriterande med erfarenhet av statlig redovisning.

Arbetstrycket är tidvis högt och du bör vara stresstålig och strukturerad i ditt arbetssätt. Ekonomiassistenten ska ha förmåga att analysera och lösa problem. God samarbets- och kommunikationsförmåga är också viktigt och likaså hög servicekänsla och positivt kundbemötande.

<iframe src="https://www.fastcruit.com/applicationprocess/applicationform/MjQxOjFlajBuZDowR0ZXejB3ZnBPdG90N2hwUkNKbDdJYjd2aGM=/" style="width:100%;height:1170px;" frameborder="0"></iframe>

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktions- och logistiklösningar, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.

Tillsammans med våra drygt 2000 medarbetare är vi verksamma på 36 orter i Sverige. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.
www.onepartnergroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-02-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: 6336
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Eriksson helena.eriksson@onepartnergroup.se 0703014185

Företag
OnepartnerGroup Östergötland AB

Adress
OnepartnerGroup Östergötland AB
Kungsvägen 37
59551 Mjölby

Kontorsadress
Kungsvägen 37

Jobbnummer
3948154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnepartnerGroup Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB: