Ekonomiassistent till Resia AB
Resia Travel Group / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia Travel Group i Göteborg,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Vill du utvecklas inom ekonomi med bolag i flera nordiska länder? Har du vana av att arbeta i en transaktionsintensiv verksamhet? Resia Travel Group befinner sig i en spännande utvecklingsfas och erbjuder dig en möjlighet att vara med på vår resa. Nu söker reskontragruppen en vikarie som är engagerad, ambitiös och handlingskraftig, är du den vi söker?
Beskrivning av tjänsten
Inom Resia Travel Group finns två svenska bolag - Resia AB och Bengt-Martins AB samt ett norskt och ett danskt bolag, med en total omsättning på 3,5 miljarder SEK. Resia Travel Groups Finans- och ekonomiavdelning består idag av ca 20 medarbetare på vårt kontor i Göteborg och inkluderar bland annat controlling, finans, redovisning och reskontrahantering. Reskontragruppen består idag av ca 10 medarbetare.
Tjänsten innefattar att vara en del av det dagliga arbetet i reskontragruppen. Vi är ett transaktionsintensivt bolag och hanterar dagligen omkring 300 st inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas emot elektroniskt eller i pappersformat. De överförs i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. Dagligen får vi inbetalningar från kund till samtliga bolag i koncernen. Vi arbetar också med påminnelse- och inkassohantering till kund. Gruppen gör även månatliga avstämningar av konton tillhörande reskontran. I din roll kommer du framför allt att arbeta med följande:
• Verifiering (kontrollera att rätt information läses från fakturan samt registrera attestflöde)
• Matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette samt hantering av fakturalogg
• Avstämningar av de konton som tillhör reskontragruppen
• Hantering av inbetalningar från kund och bokföring av inkomna betalningar för provisioner
• Utredningsarbete
• Betalningsfiler
• Diverse övriga administrativa uppgifter som hör till gruppen
• Stöd och support i ekonomiska frågor mot vår säljorganisation
Arbetsuppgifterna kan innebära ibland arbetstoppar, vilket ställer krav på en flexibel inställning och god samarbetsförmåga. Tjänsten rapporterar till Reskontrachefen och är placerad på Resias servicecenter i Göteborg.
Publiceringsdatum2019-03-14ProfilHos oss får du vara en del av ett glatt och positivt team på en arbetsplats som präglas av respekt, kompetens och energi. Du gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du är en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna.
Vi söker dig som har kunskap om och ett stort intresse för ekonomifrågor och som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetsrollen förutsätter att du utför arbetet på ett noggrant sätt. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med reskontra. Har du även erfarenhet och/eller intresse av IT ses det som meriterande. Som person har du mycket energi, kan ta egna initiativ, är strukturerad och driven. Du trivs i en miljö där det pågår ett ständigt förändrings- och förbättringsarbete och tycker om att vara med och driva på och utveckla inom ditt ansvarsområde. Du är positiv, social och har lätt till skratt. Då tjänsten innebär mycket kontakt med såväl kunder, leverantörer som våra resebyråer är det viktigt att du tycker om att ge god service. Du har ett förhållningssätt som hjälper till att driva utvecklingen av avdelningen framåt. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling!
Kvalifikationer• Studerat ekonomi på KY/YH-utbildning eller motsvarande, alternativt har läst ekonomisk inriktning på gymnasiet
• Tidigare erfarenhet från reskontra-arbete, gärna från en transaktionsrik organisation
Placeringsort
Göteborg
Omfattning
Heltid. Vikariat ca 9 månader.
TillträdeEnligt överenskommelse
Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten, kontakta Gruppchef Reskontra/Treasury Ksenia Liadovskaia på 0702-492318 eller via e-post
ksenia.liadovskaia@resia.seSå ansöker duDu är välkommen med din ansökan senast den 31 mars via (
http://www.resiatravelgroup.se/jobb). Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev. Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att snarast skicka in din ansökan.
Resia är en del av Resia Travel Group. Resia Travel Group har skapat och driver flertalet varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och events samt välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra 500 specialiserade medarbetare.
Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är tillgängliga såväl online som via telefon och i butik. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia, Resfeber, Box Office, Bengt-Martins, Cruise Market, Rejsefeber i Danmark, Reisefeber i Norge, Ticket Service, ARTE Udland och Hyttespecialisten. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som marknad, teknisk utveckling, ekonomi, HR, IT och säljsupport.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKsenia Liadovskaia
ksenia.liadovskaia@resia.seFöretagResia Travel Group
AdressResia Travel Group
Kruthusgatan 17
40523 Göteborg
KontorsadressKruthusgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 4668379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.