Ekonomiassistent till Munters

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Munters" (publicerad 2022-09-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

https://youtu.be/ST8KWaurLy8 (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FST8KWaurLy8&data=05%7C01%7Csebastian.ragnarsson%40sjr.se%7C1644190a417a451a31df08da5e69a481%7C2a7e0e3b88c5479383c46bf687f06659%7C0%7C0%7C637926105075515561%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=03ZboHnx5EBLCxFvrRhg3C8HHi3nV6tKQWW3NqP4T9c%3D&reserved=0)

Finance Services Sweden består idag av 12 medarbetare inklusive chef. I dessa 12 är det just nu 2 konsulter och ansvarar för att ta fram de svenska bolagens resultat på månadsbasis till Group Finance. De hanterar bl. a löpande ekonomifrågor, redovisning, leverantörs-/kundreskontra och underhåll av ekonomisystemen.

Du kommer att ingå i teamet som en del av gruppen inom leverantör/kund reskontra för att övriga teamet kan fokusera på implementering projekt och efter implementering blir arbetsuppgifter kring leverantör/ kundreskontra från dom övriga nordiska bolagen. Rollen rapporterar till Accounting Manager för Munters Europe AB. Det är flexibla arbetstider samt att du kan arbeta remote halva tiden om så önskas. Huvudkontoret sitter i Kista.

Publiceringsdatum
2022-07-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du framförallt att arbeta med koncernintern fakturering, bank- och balansavstämningar samt leverantörsfakturahantering. Du får också agera support till övriga i ekonomiteamet samt vara behjälplig vid månads- och årsbokslut.

Det ingår även att:

sköta leverantörsbetalningar och fakturaflöden

kontakta leverantörer

uppdatera leverantörsregister

vara behjälplig vid implementeringsprojekt

kontering, fördelning av fakturor till attest, rätta fel som uppstår kring fakturorna

löpande bokföring

Bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ta stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du är serviceorienterad, flexibel och är van att arbeta självständigt. Du är en lagspelare som trivs ihop med andra människor och motiveras av att få ta ett stort eget ansvar och bidra med din kunskap till teamet.

Formella krav:

eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande

arbetslivserfarenhet av liknande roll

systemvana och goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel

goda kunskaper i svenska och engelska

Om företaget
Munters är en global ledare inom energieffektiva och hållbara klimatlösningar. Genom innovativa teknologier skapar Munters det perfekta klimatet för krävande industriella applikationer, varav de största segmenten är livsmedel, läkemedel och lantbruk. Munters har utvecklat framtidens klimatlösningar sedan 1955 och är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm.

Så ansöker du
I denna rekrytering har Munters valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer kommer att ske från vecka 33. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Sebastian Ragnarsson
sebastian.ragnarsson@sjr.se

Jobbnummer
6825044

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):