Ekonomiassistent till mediebolag i centrala Stockholm
SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu finns det möjlighet att söka en spännande tjänst för dig som vill utvecklas inom ekonomi och tycker att ovanstående skulle vara en intressant arbetsplats!
Publiceringsdatum2018-10-25Om tjänstenSJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer att ansvara för kundreskontra för 3-4 bolag i koncernen. Dina uppgifter kommer främst att bestå av
• Fakturering
• Bokning av betalningar
• Krediteringar
• Påminnelsehantering
• Ansvar för att hantera en mailbox med ekonomirelaterade mail
• Stämma av underlag från frilansare och registrera fakturor från dem
Du kommer att ha ett nära samarbete med våra kundansvariga säljare för att säkerställa att betalningsrutinerna följs. En dag i veckan kommer du även att vara behjälplig inom leverantörsreskontra genom att registrera leverantörsfakturor, skicka dem för attest och sedan bokföra dem.
Vår kund är en välkänd aktör inom undertextning, dubbning och access media (syn- och hörseltolkning) för filmer och tv-serier. Kunden sitter i inbjudande lokaler i hjärtat av Stockholm.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du som söker har ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra, samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Det är även önskvärt att du arbetat i en internationell kontext tidigare, exempelvis genom att redovisa gentemot utlandet.
Du har god systemvana och har erfarenhet av att arbeta i Excel.
Då du kommer att hantera en del internationella kontakter är det av vikt att du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska.
Som person är du noggrann, strukturerad och envis. Du har god social förmåga och en hög servicenivå.
Vågar du anta utmaningen? Sök redan idag!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person stor chans till överrekrytering till kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag 6 månader
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel
gustav.kendel@sjr.se +46 76-647 16 45
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4422210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.