Ekonomiassistent till kund inom restaurangverksamhet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi för kundsräkning en ekonomiassistent med placering i Stadshagen. Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom med kunskap i SAP och ser gärna att du har arbetat i liknande roll tidigare.

Publiceringsdatum
2018-12-07

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att supportera driften med upplägg nya kunder samt övriga frågor kring ev rättningar. Säkerställa att fil innehållande ordrar från kassasystemet kommer över till SAP och faktureras. Supporterar i utbildning av ekonomiska rutiner som tex. vad som händer vid fakturering på enheten.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Underhåll av kunddata
• Stödja kunders olika behov av fakturalösningar.
• Kreditupplysning
• Upplägg av e-faktura vilket innebär en del tester
• Avstämning av balanskonton månadsvis
• Systemutveckling av SD modul i SAP genom SAP superuser roll
• Samarbete med kundreskontra i Finland, det innebär måntaliga möten, granskning av rapporter och återrapportering.

Om dig
Vi söker dig som är gymnasieekonom med några års erfarenhet inom kundreskontra och ekonomi. Har du tidigare arbetet i SAP ser vi det som en fördel. Vidare ser vi att du som person är noggrann i arbetet, har lätt för att samarbeta och är serviceminded. Du är proaktiv i ditt arbetssätt. Du är analytisk och har förmågan att se helheten.
Viktigt för tjänsten är:
• Pedagogisk, kommunikationsförmåga, samarbetsförmåga och innehar ett högt engagemang.
• Lätt för system som tex. SAP eller Cognos
• Strukturerad och analytisk
• Både support till drift och till interna funktionerna innebär att man behöver kunna samarbeta i grupp

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Stadshagen, Adecco, SAP.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: ref-28369
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4498276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: