Ekonomiassistent till internationellt mediebolag

Help at work / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Till internationellt och väletablerat mediebolag, med nordiskt huvudkontor i Stockholm, söker vi nu en duktig och engagerad ekonomiassistent för ett tidbegränsat uppdrag till företagets leverantörsreskontra. Du blir en del av en ekonomiavdelning på 9 personer varav 7 st tillsammans ansvarar för redovisningen inom den nordiska verksamheten. En fartfylld, positiv och ung organisation som sitter i mycket trevliga och fräscha lokaler i Hammarbysjöstad. Delar av ekonomifunktionen kommer under den närmsta tiden flyttas till ett annat europeiskt land och organisationen kommer under samma period genomgå ett skifte av ekonomisystem. Flytt samt skifte beräknas vara klart sommaren 2013.

Publiceringsdatum
2012-10-03

Arbetsuppgifter
Din roll blir att ansvara för bolagets AP, från ax till limpa. Jämte det löpande arbetet kommer det också att vara din uppgift att lära upp de personer vars uppgift det under 2013 blir att ta över ansvaret för leverantörsreskontran. Upplärningen kommer av naturliga skäl ske på engelska.

Profil
Vi tror att du är som minst gymnasieekonom eller motsvarande och har 2 års erfarenhet, eller mer, från leverantörsreskontra, gärna i en större verksamhet. Du är välbekant med svenska momsregler och har du tidigare även arbetat med moms mot ett annat nordiskt land är detta mycket meriterande. Din engelska är god i såväl tal som skrift.

Som person är du drivande och självgående, känner dig trygg i dina redovisningskunskaper och trivs i en händelserik miljö. Du är engagerad, positiv och självklart även noggrann och strukturerad.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start senast den 1 november 2012. Uppdraget sträcker sig fram t.o.m. sista juli 2013 (2013-07-31)
Placering: Södra Stockholm

Låter det intressant? Ansök redan idag till ansvarig rekryteringskonsult på Help at Work, Ida Tegner.

Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 295
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1356029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: