Ekonomiassistent till internationellt mediebolag
MultiMind Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
Multimind Bemanning rekryterar för Modern Times Groups räkning en Ekonomiassistent med tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra.
Modern Times Group MTG är ett internationellt mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media - Nasdaq: CTCM).
Inom MTG återfinns välkända varumärken så som TV3, TV6, TV8, TV10, Viasat, TV 1000, RIX FM, NRJ, Bandit Rock, Lugna Favoriter, Radio 1, Strix Television med flera.
Publiceringsdatum2012-01-10Dina arbetsuppgifterI rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra samt vara involverad i månads-, halvårs- och årsbokslut för ett antal bolag inom koncernen. Arbetsuppgifterna innefattar:
• fakturahantering
• kontering
• påminnelsehantering
• betalningar
• leverantörskontakt
• leverantörsregistervård
• intercompany-avstämningar
• samt problemlösning kring leverantörsreskontran
Kvalifikationer/personliga egenskaper
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens (med inriktning mot ekonomi) och minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
I denna tjänst sker arbetet bland annat gentemot ett av företagets engelska bolag. Ett krav är därför att du är talar och skriver engelska på en avancerad nivå och har erfarenhet av manuella utländska betalningar samt av arbete i olika valutor. En fördel är dessutom om du tidigare har arbetat med stora flöden av fakturor och betalningar. Som person är du självgående, noggrann och ansvarsfull. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har en positiv attityd.
Vi intervjuar kandidater till denna tjänst löpande och tillsättning kan komma att ske före sista ansökningsdatum. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Hedbom, +46 8 21 67 00
FöretagMultiMind Bemanning AB
AdressMultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm
Jobbnummer 1124396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.