Ekonomiassistent på deltid till vår kund i centrala Stockholm

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-08-14


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-08-14

Om tjänsten
Vi söker nu en ekonomiassistent på deltid till vår kund - ett framgångsrikt internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill utveckla dina kunskaper inom kund- och leverantörsreskontra? Trivs du i en varierad roll och vill bidra med noggrannhet och servicekänsla? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan redan idag.

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent på kommer du att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra samt stötta i andra delar av det löpande ekonomiarbetet. Du arbetar nära redovisningsansvarig och övriga kollegor på ekonomiavdelningen och får möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi i en internationell miljö.

Exempel på arbetsuppgifter:


Stöd i kundreskontra, från fakturering till registrering av inbetalningar.


Hantering av leverantörsfakturor och betalningar.


Besvara enklare frågor från kollegor, kunder och leverantörer.


Utläggsredovisning och löpande redovisning.


Avstämningar av bankkonton och reskontror.

Du kommer att arbeta med verksamheter i Sverige, Danmark och Norge och får på så sätt inblick i ekonomiprocesser över landsgränser.

Kvalifikationer

Har påbörjad eller avslutad utbildning inom ekonomi, med minst ett års studier.


Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi, gärna inom kund- och/eller leverantörsreskontra.


Har god datorvana och gärna erfarenhet av att arbeta i affärssystem (erfarenhet av Business Central är meriterande).


Är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.


Är kommunikativ, trivs i en social arbetsmiljö och behärskar engelska i både tal och skrift.

Vi tror att du uppskattar en arbetsplats där det är högt i tak och där du får möjlighet att utvecklas och bidra med ditt engagemang i en hybridarbetsmiljö.

Övrig information
Start: Omgående

Omfattning: Deltid, ca 40%

Plats: Centrala Stockholm

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Emilia Andrén på emilia.andren@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner

Jobbnummer
9457827

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: