Ekonomiassistent på deltid
Framtiden i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-02-03ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta deltid (50-60%) med bokföring, löneadministration, fakturering och leverantörsreskontra. Även diverse andra administrativa sysslor kan förekomma, exempelvis att vara behjälplig med pappersarbetet vid skeppning av kranar.
Om företagetFöretaget har sedan tidigt 60-tal varit en del av kranindustrin. De har i 40 år varit återförsäljare av Katos mobilkranar och är sedan 90-talet även huvudimportör för Maeda minikranar. Genom sin egen säljorganisation och genom återförsäljare har företaget framgångsrikt levererat tusentals lyftkranar till nöjda kunder. För dessa kranar sköter företaget även reservdelsleveranser och underhåll.
ProfilDu har minst ett års av att arbeta som ekonomiassistent. Du kan arbeta självständigt med bokföring, löneadministration, fakturering och leverantörsreskontra. Tidigare erfarenhet av Visma och/eller iScala är ett plus. För tjänsten förutsätts att du talar och skriver obehindrat på engelska då både kommunikation med kunder och en stor del av faktureringen sker på engelska. Ytterligare språkkunskaper i exempelvis tyska och/eller franska är meriterande.
För att passa som ekonomiassisten hos vår kund krävs att du är social och serviceminded. Du är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter och vara behjälplig där det behövs. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar för att arbetet blir gjort.
Skallkrav
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
• Engelska i tal och skrift
Meriterande
• Visma och/eller iScala
• Ytterligare språkkunskaper
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorStart: 24/2 eller enligt överenskommelse. Möjlighet till tidigare start finns.
Ort: Göteborg
Omfattning: Deltid 50-60% med möjlighet att själv bestämma hur arbetstiden förläggs.
Lön: Enligt överenskommelse
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Arbetstider och omfattningDeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5047
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSophie Bengtsson
sophie@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg
KontorsadressKristinelundsgatan 13, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2153148
Observera att sista ansökningsdag har passerat.