Ekonomiassistent på deltid

Framtiden i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-02-03

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta deltid (50-60%) med bokföring, löneadministration, fakturering och leverantörsreskontra. Även diverse andra administrativa sysslor kan förekomma, exempelvis att vara behjälplig med pappersarbetet vid skeppning av kranar.

Om företaget
Företaget har sedan tidigt 60-tal varit en del av kranindustrin. De har i 40 år varit återförsäljare av Katos mobilkranar och är sedan 90-talet även huvudimportör för Maeda minikranar. Genom sin egen säljorganisation och genom återförsäljare har företaget framgångsrikt levererat tusentals lyftkranar till nöjda kunder. För dessa kranar sköter företaget även reservdelsleveranser och underhåll.

Profil
Du har minst ett års av att arbeta som ekonomiassistent. Du kan arbeta självständigt med bokföring, löneadministration, fakturering och leverantörsreskontra. Tidigare erfarenhet av Visma och/eller iScala är ett plus. För tjänsten förutsätts att du talar och skriver obehindrat på engelska då både kommunikation med kunder och en stor del av faktureringen sker på engelska. Ytterligare språkkunskaper i exempelvis tyska och/eller franska är meriterande.

För att passa som ekonomiassisten hos vår kund krävs att du är social och serviceminded. Du är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter och vara behjälplig där det behövs. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar för att arbetet blir gjort.

Skallkrav
• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
• Engelska i tal och skrift

Meriterande
• Visma och/eller iScala
• Ytterligare språkkunskaper

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Start: 24/2 eller enligt överenskommelse. Möjlighet till tidigare start finns.
Ort: Göteborg
Omfattning: Deltid 50-60% med möjlighet att själv bestämma hur arbetstiden förläggs.
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5047
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophie Bengtsson sophie@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2153148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: