Ekonomiassistent på 80%

Academic Work Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av bokföring och hantering av leverantörsfakturor? Är du en självgående person med förmågan att organisera och strukturera ditt arbete effektivt och hålla koll på deadlines? Kan du även analysera ekonomisk data och dra relevanta slutsatser och har intresse av att assistera vid månads- och årsbokslut? Vi söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i deras team. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra, delta i månads- och årsbokslut, samt vara en nyckelperson för olika administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. Din erfarenhet av ekonomiprocesser, noggrannhet och vana att arbeta strukturerat kommer att vara avgörande för att säkerställa att verksamheten fungerar smidigt. Möjlighet till visst distansarbete finns, men de flesta arbetsdagarna spenderas på kontoret i Göteborg.

Du erbjuds
• En bra möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi
• Att arbeta brett inom ekonomiområdet och få meriterande erfarenhet
• Att få vara en del av en förändringsresa med möjlighet att påverka ditt arbete

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-10-17

Dina arbetsuppgifter
• Sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
• Ansvara för administrationen vid månads- och årsbokslut
• Vara delaktig vid löneadministration
• Utföra övrigt administrativt arbete på ekonomiavdelningen såsom bokföring
• Vidare kan arbetsuppgifterna innefatta löpande kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga processer och korrekt hantering av ekonomiska transaktioner

VI SÖKER DIG SOM
• Har minst gymnasial ekonomiutbildning
• Har minst 3 års erfarenhet av att sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
• Har vana att utföra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
• Erfarenhet av bokföringssystem och ekonomiprogram
• Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-program, särskilt Excel
• Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
• En god förståelse för ekonomiska processer och förmågan att arbeta noggrant och strukturerat

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Strukturerad
• Självgående
• Samarbetsvillig
• Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Deltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15107875".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8960762

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: