Ekonomiassistent, orderadministratör, Nacka

Avanzera Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Nacka, Haninge, Sigtuna, Upplands-Bro, Järfälla eller i hela Sverige

Till ett uppdrag som ska leda till anställning hos kunden söker vi dig som gillar att arbeta över ett brett område med både ekonomi och orderhantering.
Du kommer att arbeta på ett Svenskt teknikföretag som bedriver utveckling, produktion och försäljning av högteknologisk utrustning för trådlös kommunikation.
Bolaget har 15 anställda och har just flyttat till nya lokaler med en kombination av kontor och lättare produktion.
Bolagets omsättning uppgår till ca 60 MSEK, försäljningen sker främst till Nordamerika men även inom Europa och Asien.

Publiceringsdatum
2011-01-16

Dina arbetsuppgifter
• Registrering av leverantörsfakturor, hantering av attester och betalningar.
• Registrering av inkommande material i MPS systemet Mapaz.
• Avstämning mot lagda beställningar, leveransbevakning.
• Upprätthållande av kundorderjournal, registrering av kundorder.
• Utfärdande av kundfakturor med avstämning i Visma och Mapaz, hantering av utleveranser inklusive beställning av skeppning, hantering av tullfrågor samt bevakning av temporär tullfrihet.
• Registrering av utgående produkter i leveransdatabas, hantering av det administrativa flödet vid garntireparationer.
• I samråd med Ekonomichef sammanställa månadsbokslut.
Kvalifikationer/bakgrund
Det är ett krav att du har arbetat på ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du dessutom har erfarenhet av orderadministration och/eller arbetat i tillverkande bolag samt gärna med export.
Du har förståelse för företagande och entreprenörsanda.
Uppdraget ska påbörjas i början på januari. Efter en tids inhyrning är målsättningen att du övergår till att vara tillsvidareanställd hos kunden. Som konsult i Avanzera har du fast månadslön och betald semester.
Ditt cv och ditt personliga brev mailar du snarast till platsansokan@avanzera.se . Märk din ansökan "Ekonomiassistent, orderadministratör Nacka". Ansökningshandlingarna behandlas vartefter de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Är det något du undrar över är du välkommen att ringa nedanstående kontaktperson.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-13
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiassistent orderadmin
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan@avanzera.se

Kontakt
Helena Elvin, 08 545 28 305 (Direktnummer), 08 545 28 300 (Växel), platsansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress: platsansokan@avanzera.se

Jobbnummer
823390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: