Ekonomiassistent med kunskap om löner
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
På uppdrag av vår kund i Solna söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörreskontra och med viss erfarenhet av löneadministration. Uppdraget är på heltid och kunden önskar att ha personen på plats i slutet utav april. Uppdraget är på minst 6 månader.
Beskrivning av tjänsten
Som ekonomiassistent hanterar du leverantörreskontran och du arbetar med hela processen som inkluderar attestering av fakturor, scanning av fakturor, kontering, betalning, avstämning av konton och arkivering. Du kommer även att arbeta med reseräkningar, traktamenten och utläggsredovisning. Som ekonomiassistent arbetar du självständigt i din roll, men har mycket kontakt internt med kollegor. Företaget gör inte lönerna själva utan de är outsourcade till Visma. Dock kommer arbetsuppgifterna innebära att man bokför löner, semesterlöneskuld och dylikt.
Du blir här en del av ett stabilt bolag med en entreprenöriell atmosfär. Företaget är teknikdrivet och verkar på den internationella marknaden.
Vem är du?
Vi söker dig med minst ett års erfarenhet av leverantörsreskontra samt viss erfarenhet av löneadministration. För att kunna göra det behöver man veta hur ex. semesterlöneskuld beräknas. I grunden har du en gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet. Du har god datorvana och har du erfarenhet av Agresso är det meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska.
Som person har du ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du arbetar självständigt med dina uppgifter likväl som du trivs bra med att samarbeta med andra.
Övrigt.
Tjänsten är en konsultuthyrning till vår kund i Solna och med start i slutet på april. Uppdraget är på 6 månader med chans till förlängning. Anmäl ditt intresseför tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du några frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Marie Bergsman på 08-407 55 55.
Publiceringsdatum2015-03-26Arbetstider och omfattningHeltid Minst 6 månader
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman +46 08-4075555
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2222782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.