Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering
Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-08-13ArbetsuppgifterFör vår kunds räkning söker vi nu en engagerad och nyfiken ekonomiassistent till vår kund i Ljungby kommun. Vår kund är ett medelstort bolag inom tillverkningsindustrin som nu behöver förstärkning till sin ekonomiavdelning. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och kommer att inledas med sex månaders provanställning via Maxkompetens , för att sedan övergå till en anställning hos vår kund.
I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av:
• löpande redovisning
• fakturering
• in- och utbetalningar
• scanning av leverantörsfakturor
• avstämningar
• vara behjälplig vid bokslut
• rapporteringar till Skatteverket
• van vid kravhanteringar
• hantera löner i lönesystemet Kontek
ProfilVi söker dig som har en utbildning som gymnasieekonom eller motsvarande, och har några års erfarenhet i rollen som ekonomiassistent. Du har även erfarenhet från lönehantering och har goda avtalskunskaper, främst inom Unionen och Teknikavtalet. Det är meriterande om du har erfarenhet från affärssyetemet Monitor, samt lönesystemet Kontek.
Som person är du noggrann, arbetsam och sifferintresserad. Du har en god samarbetsförmåga, är förtroendeingivande, serviceminded, lösningsfokuserad, energisk och vi tror att du är en person som gärna bidrar till en god och trivsam stämning på arbetsplatsen.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: Ljungby kommun
Arbetstid/omfattning: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lön
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida
www.maxkompetens.se .
Välkommen med din ansökan!
Om företagetMaxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2812
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Lindberg 0470-788051
kristina.lindberg@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö
KontorsadressFramtidsvägen 12, Växjö
Jobbnummer 1962326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.