Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Coromatic

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2024-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent leverantörsreskontra till Coromatic" (publicerad 2024-03-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2024-02-19

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med uttalad överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Coromatic har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem Detta ger både dig och Coromatic en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Coromatic är ett ledande företag inom reservkraft och datacenter. Coromatic har cirka 600 anställda i Norden och har i dagsläget levererat lösningar och tjänster till företag i mer än 50 länder runtom i världen. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur, så kallade Critical Facilities Solutions, säkrar de tillgänglighet för kraftförsörjning och datakommunikation. Coromatic har ett heltäckande tjänsteerbjudande, där de tar fullt ansvar från strategi och design till integration, underhåll och drift av Critical Facilities Solutions. Deras expertkunskap omfattar kraft, kyla, nätverk, datakommunikation samt säkerhet.

Du blir en del av Coromatics ekonomifunktion, och tillhör ett team om 5 personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent hos Coromatic är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och styra fakturaflödet kopplat till leverantörsreskontran. Du distribuerar manuellt en del av fakturorna, och övervakar och förbättrar systemgenererad distribution. Du följer upp att attester görs i tid och sköter betalningar. Stora delar av flödet är idag automatiserat, vilket innebär att det inte krävs manuell handpåläggning i flödets alla steg. Istället blir uppgifterna mer inriktade på kontroll, analys, validering och förbättring. Vid stopp eller problem i flödet ansvarar du för att felsöka, kontakta berörda intressenter och säkerställa problemhantering. Du ansvarar även för kontinuerligt registerunderhåll av leverantörsinformationen, du har löpande kontakt med leverantörer och säkerställer uppdaterade masterdata i systemet.

Vidare är du delaktig i utveckling av rutiner och processer inom ekonomifunktionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa kontinuerlig utveckling, och tar initiativ till och driver projekt inom området. Slutligen är du även drivande i att optimera nyttjandet av kommande ekonomisystem.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
• God systemkunskap och datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en positiv och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. I ditt arbete är du nyfiken och drivs av utveckling, du är framåtsträvande och trivs i en roll där du får ta initiativ och lära dig nytt. Vidare du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Som person är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlighet och inställning.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Bromma. Möjlighet till hemarbete två dagar i veckan när du är självgående i din roll
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8478850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: