Ekonomiassistent / Kontorsassistent
Dreamwork Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Servicemainded ekonomiassistent / kontorsassistent sökes för fast anställning direkt hos LK Armatur i Helsingborg. Som ekonomiassistent / konstorsassistent kommer du jobba med uppgifter kopplade mot ekonomi samt vissa administrativa, vanligt förekommande kontorsuppgifter. Rekryteringen sköts av Dreamwork.
LK Armatur är ett välrenommerat, stabilt företag med mycket goda tillväxtmöjligheter och motiverade medarbetare som arbetar för stark teamkänsla och högt i tak.
Om verksamheten
LK Armatur AB är ett stabilt och framgångsrikt företag som funnits sedan 1985. Företaget tillhör familjeföretaget Lagerstedt & Krantz AB och LK koncernen omsätter idag drygt 1 miljard. LK Armatur med kontor i Helsingborg har ca 75 anställda och omsätter ca 210 miljoner. LK Armatur har egen tillverkning av ventiler, reglerautomatik och systemlösningar. Genom att ständigt ligga i framkant och möta marknadens krav på nya produkter och tjänster har LK Armatur växt till att vara marknadsledande i Norden. Företaget vänder sig till marknaden med produkter som används i alla typer av värmesystem men främst inom segmentet förnyelsebar energi. Försäljningen sker huvudsakligen till den Europeiska marknaden men man har även löpande försäljning till kunder i övriga Världen. För mer information om företaget
www.lkarmatur.se. Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att ha stor variation på dina arbetsuppgifter och det är viktigt att du trivs i en sådan roll, ingen dag är den andra lik.
Dina huvuduppgifter i arbetet kommer att vara:
• Kontering av fakturaror (leverantörsreskontra)
• Backup för fakturering (kundreskontra)
• Kreditfakturor
• Intrastatredovisning
• Periodisksammanställning
• Boka vissa specialfrakter där det skall tullpapper med
• Administrativa arbetsuppgifter t.ex. inköp av kontorsmaterial, administration av tjänstebilar, bokning av resor/hotell, schema för massage mm.
Din profil
Vi söker en person som har jobbat med liknande arbete sedan tidigare och hanterar ekonomiuppgifterna med enkelhet. Du är sericemainded och gör det där lilla extra för kunder och kollegor. Meriterande om du även arbetat med löner, då detta kan komma att bli aktuellt på sikt, men inget krav.
Vi vill att du är flexibel, hjälpsam, tar egna initiativ och har förmågan att hantera variationen på dina arbetsuppgifter. För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara social och ha lätt för att samarbeta. Tjänsten är en heltidstjänst.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida
www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Glyré 042-176611, eller
mahlin.glyre@dreamwork.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 3640
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMahlin Glyré
mahlin.glyre@dreamwork.comFöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 1
Jobbnummer 3348972
Observera att sista ansökningsdag har passerat.