Ekonomiassistent inom reskontra sökes i Borås
Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Borås,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås,
Vårgårda eller i
hela Sverige Till vår kund i Borås söker Experis nu en ekonomiassistent till avdelningen för kund och leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden fram till slutet februari och för rätt person kan det bli en förlängning. Uppdraget är på heltid och startar omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team på 5-6 personer som hanterar den dagliga driften inom reskontra. I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra merfärde i form av förbättringar av processer och rutiner.
Att assistera chefer, teamledare och projektledare blir en del av ditt arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Verifiera och hantera leverantörsfakturor
• Avstämning av kundinbetalningar
• Scanning, kontering och kontroll av verifikationer
• Uppladdning av inbetalningsfiler
- Andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen beroende på prioriteringar mm
Du kommer även att handlägga ärenden som innebär att du skall utreda avvikelser, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av ekonomiarbete, och då helst inom reskontra.
Du är noggrann, driven och har en mycket god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team men tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter.
Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem, det är mycket starkt meriterande om du då har arbetat i IFS.
Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Borås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse.
Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post
fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2019-10-31.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2019-10-16ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2c17d259-71cb-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 4861363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.