Ekonomiassistent för rekrytering

BrainPeople AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-17

Arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Som ekonomiassistent kommer du bli en del av ett dynamiskt och drivet team. Du kommer att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta fakturering, kontoavstämningar samt löpande bokföring. Du kommer ansvara för inläsning av leverantörsfakturer samt kundinbetalningar. I arbetet kommer du även vara delaktig vid månads- och årsbokslut.

Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flextid. Start enligt överenskommelse, önskvärt omgående. Detta är en rekrytering direkt till vår kund, där alla ansökningar hanteras av Brainpeople.

Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi på ett etablerat företag som satsar mycket på sin personal och värnar om individens trivsel på arbetsplatsen. På sikt kan du få ett ökat ansvar och få möjligheten att avancera till mer komplexa arbetsuppgifter.

Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utvecklas inom redovisning. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Meriterande är även om du har en akademisk utbildning inom redovisning eller ekonomi, detta är dock inget krav. Utöver detta behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har stor vana att arbeta i Microsoft Office, främst i Excel. Har du även kunskaper i IFS är detta mycket meriterande.

Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är driven, noggrann och har en förmåga att se och förstå helheten. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt och du har en god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är en lagspelare med hög social kompetens. Utöver detta är du är initiativrik, flexibel och utför alltid ditt arbete med högsta möjliga kvalité.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Beatrize Olsson på telefon: 08-501 685 24.

Om företaget
Företaget är specialiserade på kontantflöden och arbetar uteslutande med kontakthantering. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm, Solna.

Om företaget
Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 845
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Beatrize Olsson 08-501 685 24

Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2207795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: