Ekonomiassistent för kommande uppdrag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2025-10-20
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-10-20Om företagetHej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering - och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer - i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på
www.clockworkpeople.seArbetsuppgifterVi söker nu en noggrann ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för kommande uppdrag i Gävle & Sandviken.
I denna roll ansvarar du för löpande hantering av leverantörsreskontra och månatliga avstämningar i samband med bokslut.
Detta innebär bland annat att ta emot och registrera fakturor, kontrollera att informationen är korrekt, samt matcha fakturor mot inköpsordrar eller leveransbekräftelser. Rollen innebär också att kommunicera med leverantörer kring fakturastatus, betalningar och eventuella avvikelser, samt att stämma av leverantörsskulder mot bokföringen och ta fram relevanta rapporter.
Du arbetar även med påminnelsehantering, uppdatering av kunddata samt säkerställer en kvalitativ leverans av arbetet tillsammans med dina kollegor i teamet. Självklart ser du till att arbetet utförs i enlighet med svensk lagstiftning och våra kunders interna riktlinjer.
ProfilFör att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du som söker har några års erfarenhet som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i ekonomisystem, Excel och uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Detaljsinne, teamkänsla och engagemang är viktiga egenskaper hos dig som söker denna tjänst. Du har ett strukturerat arbetssätt och lämnar ingenting åt slumpen. Vi tror även att det är viktigt att du har förmågan att driva ditt egen arbete framåt samtidigt som du gärna stöttar dina kollegor när det behövs.
Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Så ansöker duKänns den här rollen som klippt och skuren för dig? Vad kul, då tar vi gärna emot din ansökan redan idag! Skicka in din ansökan på
www.clockworkpeople.se dock senast 2025-11-02. Urval kommer att ske löpande. Vid frågor kring tjänsten kontakta Linda Haglind på 073-351 27 12 eller
linda.haglind@clwork.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "17594".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clockwork Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556913-7325),
http://www.clockworkpersonal.se Arbetsplats Clockwork Inhouse services AB
Jobbnummer 9565350