Ekonomiassistent /administratör till konsultuppdrag

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Vi söker en konsult med 1-3 års erfarenhet inom ekonomi/administration som kan utföra administrativa processer och mid-office-uppgifter i ett litet team som arbetar med alternativa investeringsfonder. Kunden är en bank.

Uppdraget startar omgående och kommer pågå till 2024-04-01. Minst 3 dagar på plats hos kund som sitter i Sthlm city.
Detta är ett konsultuppdrag och det innebär att du blir anställd av Avanzera AB. Vi har månadslön, kollektivavtal, friskvård mm.

Publiceringsdatum
2023-10-06

Dina arbetsuppgifter
• Övervaka NAV-redovisningsprocessen. Kvalitetskontroll av NAV, samordning av arbetet med NAV-paket med tidpunkter, kommentarer och nödvändiga formella godkännanden.
• Samordning av processen för uttag och kapitalanrop, kapitalutdelningar, utdelning och beräkning av avgifter.
• Ongoing granskning och analys av fondernas budgetar. Samordning av betalning av fakturor.
• Fonds likviditetshantering på regelbunden basis.
• Stöd genom att samordna förberedelserna av olika rapporter.
• Skapa stödmaterial för investeringsrådet och fondens styrelse.
• Hitta förbättringsområden och ta initiativ för att förbättra processer.
• Kontinuerlig kontakt med intressenter för fonderna, såsom tjänsteleverantörer, klientchefer, fondförvaltningsfirmor och interna intressenter

Bakgrund
Vi ser att du har universitetsexamen. God teknisk kompetens, lätt för att förstå system. Erfarenhet av budgetering och redovisning för fonder. God förståelse för alternativa tillgångar och fonder är en fördel. Om du har god förståelse för kontorsprogram är det ett plus.

Du ska ha förmåga att planera och prioritera. I ditt arbetssätt ser vi att du är strukturerad, analytisk och noggrann. Du ska vara en lag arbetare och ha god kommunikationsförmåga. Förmågan att arbeta självständigt och proaktivt.

Cvet ska vara på engelska.

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1625".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Jobbnummer
8170653

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: