Ekonomiassistent
Svenska Familjehem AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Familjehem AB i Sollentuna,
Upplands-Bro,
Stockholm,
Uppsala,
Heby eller i
hela Sverige Vi är ett positivt och trevligt gäng på 20 medarbetare som jobbar utifrån våra fem kontor i Sollentuna, Örebro, Gävle, Herrljunga och Lund. Vi jobbar enligt principen frihet under ansvar med ett målinriktat och kollegialt synsätt.
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet som just ekonomi-/administrativ assistent med ett par års erfarenhet. Det är en stark merit men inget krav att du har högskoleutbildning. Personliga egenskaper, erfarenheter och referenser är prioriterade. Ordning och reda samt framdrift är nyckelord för rätt person. Du får god möjlighet att växa in i arbetet genom att gå parallellt med vår nuvarande medarbetare och . För dig som gillar utmaningar och tycker om att växa med uppgifterna är detta rätt jobb att söka.
Vi har ramavtal med ca 230 kommuner. Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet som just ekonomi-/administrativ assistent med ett par års erfarenhet. Utbildning är en stark merit men inget absolut krav. Erfarenheter och referenser är prioriterade. Du får god möjlighet att växa in i arbetet genom att gå parallellt med vår nuvarande resurs. För dig som gillar utmaningar och tycker om att växa med uppgifterna är detta rätt jobb att söka. Svenska Familjehem och systerföretag Svenska Behandlingsfamiljer växer vidare och behöver därför utöka organisationen med ekonomiassistent. Vi söker en Ekonomiassistent som jobbar med traditionella ekonomiuppgifter men också är ansvarig för kontoret samt att supporta verksamheten med avtalsadministration, utbildningsmaterial, ordna konferenser etc. Vi är ett positivt och trevligt gäng på 20 medarbetare som jobbar utifrån våra fem kontor i Sollentuna, Örebro, Gävle, Herrljunga och Lund. Vi jobbar enligt principen frihet under ansvar med ett målinriktat och kollegialt synsätt.
Vi erbjuder ett utbildningspaket, moderna arbetsredskap (Mac-miljö), friskvårdsprogram och ett fritt arbetssätt. Vi jobbar med bl a Fortnox.
Bland arbetsuppgifterna i övrigt kan nämnas.
Övergripande:
Fortsätta att skapa struktur och rutiner som gör det enkelt att utföra arbetet för alla anställda genom att :
• Information finns på plats lätt tillgänglig
• Vi alltid har aktuella uppgifter i våra system
• Ordning och reda i alla administrativa delar
• Arbeta likartat sätt på 5 kontor i hela landet
Ekonomi:
Leverantörsfakturahantering från mottagande till attest och registering bank
Kundfakturering från attest till kundreskontra
Löner och arvoden till familjerna
Analys och kontroll av nyckeltal
Avtal:
Avtalshantering och avtalsfrågor avseende
• leverantörer
• kunder
• uppdrag
Uppdatering ramavtalsguider och kontroll av pris-/avtalsrevisioner
Anställningen är tillsvidare med fast marknadsmässig lön. Arbetet utförs i huvudsak på plats på kontoret.
Vi ser fram emot din ansökan med komplett CV före fredag 24 november till
ansokan@svenskafamiljehem.se. Vid frågor skriv mejl eller ring Jon på 070-862 12 98.
Svenska Familjehem har huvudkontoret i Sollentuna i moderna lokaler på gångavstånd från pendeltågstationen och Helenelunds Centrum. Vi har ramavtal med ca 230 kommuner bl a Stockholm Stad, Uppsala, Lidingö, Täby, Danderyd, Vaxholm, Haninge, Sigtuna, Sollentuna, Järfälla, Huddinge, Södertälje samt Skåneskommuner som omfattar 47 kommuner i Skåne, Halland och Kronobergs län samt SKR Adda omfattande 137 kommuner från Kiruna till Ronneby.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-24
E-post:
ansokan@svenskafamiljehem.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Familjehem AB (org.nr 556893-8988)
Sollentunavägen 63 (
visa karta)
191 40 SOLLENTUNA
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Svenska Familjehem AB
Kontakt Jon Pettersson
ansokan@svenskafamiljehem.se 0708621298, 0708621298 Jobbnummer 8258212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.