Ekonomiassistent

Autotech Teknikinformation AB / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Autotech Teknikinformation AB i Skellefteå, Umeå, Boden, Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Till vårt kontor i Skellefteå söker vi en ekonomiassistent för omgående anställning
Autotech Teknikinformation har drygt trettio framgångsrika år bakom sig. Företaget startades i Boliden och finns nu med huvudkontor i Skellefteå och med kontor i Umeå, Sundsvall och Stockholm. Vi är ett tjänsteföretag inom produktinformation, visualiseringar och lärande, där vi arbetar med några av Sveriges starkaste varumärken som kunder. Vi arbetar aktivt med att bygga långsiktiga och starka kundrelationer vilket gett oss trogna kunder med en hög kundnöjdhet. Med ca. 40 anställda erbjuder vi både bredd och spets. Koncernen består av ett moderbolag samt två dotterbolag. Vi har god ekonomi och stabilitet vilket bland annat gett oss högsta kreditrating (AAA). Vi ser optimistiskt på företagets fortsatta utveckling och vi har som mål att fortsätta växa.
Tjänsten
Tjänsten kan utformas till en deltids- (som minst 60%) eller en heltidstjänst. Anställning snarast, eftersom vår nuvarande ekonomiassistent på tjänsten slutar i närtid. Din anställning blir i moderbolaget Autotech Förvaltning AB, men du kommer att serva hela koncernen.

Publiceringsdatum
2021-10-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med ekonomichefen i Autotech Förvaltning. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, skattedeklarationer, betalningar och eventuellt även lönehantering[EJ1] . I din arbetsbeskrivning ingår även ansvar för telefonväxel, inköp av förbrukningsmateriel och andra administrativa uppgifter. Vid en heltidstjänst kan arbetsuppgifterna utökas med utredningsarbete och framtagning av rapporter. Din roll innebär en hel del kontakt med medarbetare och chefer i de olika bolagen.
Utbildning/Erfarenhet
Relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Din bakgrund
Vi tror att du är en god administratör med ordning och reda, har grundläggande ekonomiska kunskaper och erfarenhet av redovisning. Det är meriterande om du har kunskap om lönehantering. Sekretess och integritet är självklart för dig. Du får gärna vara en nyfiken och självgående person som tycker om att leta reda på fakta och information som gör att du känner dig trygg i ditt arbete. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med personal och kunder både "face-to-face" och via telefon bör du som person vara utåtriktad med en stark känsla för service.
Vad kan vi erbjuda dig?
Autotech har det lilla företagets fördelar med korta beslutsvägar och ambitioner att växa med våra anställda. Hos oss får du arbeta i en familjär och utvecklande atmosfär där du genom ditt engagemang och din drivkraft har stora möjligheter att påverka din egen och företagets utveckling. Vi finns i ljusa, fräscha lokaler strax norr om Skellefteå på Solbackens handelsområde.
Frågor
Frågor runt tjänsten besvaras av vår ekonomichef Erik Johansson, eller vår VD Kristoffer Wallgren.
Erik: 010-492 43 11 | Kristoffer: 010-492 43 14
Känns detta som rätt utmaning för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi tillämpar ett löpande urval.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14

Adress
Autotech Teknikinformation AB
Servicegatan 1
93176 Skellefteå

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Autotech Teknikinformation AB (org.nr 556409-5353)
Servicegatan 1 (visa karta)
931 76  SKELLEFTEÅ

Ansökan
https://career.autotech.se/

Jobbnummer
6064252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Autotech Teknikinformation AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Autotech Teknikinformation AB: