Ekonomiassistent

Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 72 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Till redovisningsenheten söker vi nu en engagerad och noggrann ekonomiassistent med ansvar för kundfakturering.

Redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen på kommunledningskontoret jobbar aktivt med att utveckla och effektivisera redovisningen och att vara ett stöd för kommunens verksamheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för kundfakturering inom kommunens verksamheter
Arbeta med filinläsningar av underlag för kundfakturering samt manuella underlag
Medverka i arbetet med kommunens kravverksamhet
Aktivt arbeta med kundreskontra
Delta i förändringsarbetet inom kundfaktureringen samt vara en del i enhetens arbete med att utveckla redovisningen
Delta i nätverk samt utbilda berörda inom kundfaktureringsområdet
Sollentuna kommun använder ekonomisystemet Visma affärslösningar.

I din roll som ekonomiassistent tillhör du vår kundfaktureringsgrupp och rapporterar till redovisningschefen.

Kvalifikationer Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller likvärdig utbildning är ett krav
Erfarenhet av arbete inom kundfakturaområdet är ett önskemål
Har du jobbat i ekonomisystemet Visma är det meriterande
Personliga egenskaper I rollen behöver du vara utåtriktad och intresserad av att stödja kommunens förvaltningar i kundfakturafrågor. Du har ett intresse av att vilja arbeta serviceinriktat mot kunder på ett pedagogiskt sätt, externa som interna. För att göra ett bra jobb krävs att du är noggrann och strukturerad som person.

Tjänsten ställer krav på att kunna arbeta självständigt och i grupp, driva frågor samt komma med idéer till förändringar/förbättringar för verksamheten.

Vi erbjuder Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort ansvar. Inom ekonomiavdelningen där redovisningsenheten finns råder en positiv stämning med god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna.

Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Din arbetsplats ligger centralt i Sollentuna Centrum med goda allmänna kommunikationer med pendeltåg och bussar. Närheten till Sollentuna Centrum erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan bli aktuellt. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan! Urval görs löpande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-08-06

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Myrén Hallström, redovisningsekonom (v 34) 08-579 213 53
Susanne Sjöberg, redovisningsekonom (v 32-33) 08-579 213 53

Företag
Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen

Adress
Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4273698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Ekonomiavdelningen: