Ekonomiassistent

Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Administrativa avdelningen på serviceförvaltningen ansvarar för ekonomi- och ärendehanteringen inom förvaltningen.

Serviceförvaltningen arbetar med intern service till övriga förvaltningar och består av verksamheter som Fastighet, som ansvarar för den totala lokalförsörjningen till de kommunala kärnverksamheterna samt för samordning och genomförande av kommunens ny-, om- och tillbyggnadsverksamhet. Verksamheten för måltidsservice omfattar tillagning och transport av måltider till förskolor, grundskolor, gymnasieskola och äldreomsorg. IT/Telefoni, ansvarar för IT- och telefoniservice till alla kommunens interna funktioner. Upphandling, Kommunens upphandlingsfunktion. Intern service ansvarar för intern post och administrativ avdelning som servar internt med administration och ekonomi.



Publiceringsdatum
2018-06-26

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera olika typer av fakturor, främst leverantörsfakturor, inom förvaltningen. I arbetet ingår även att skapa interna/externa kundfakturor. Du kommer vidare att vara behjälplig i det månatliga bokslutsarbetet. Då ekonomifunktionen kommer att beröras av några större utvecklingsprojekt under året kommer du även att få möjlighet att delta i arbetet med dessa.

I uppdraget ingår att kommunicera och samarbeta med olika yrkeskategorier vilket kräver en god servicekänsla.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad 3-årig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Uppdraget innebär goda möjligheter för dig som vill få erfarenhet av ekonomiarbetet från grunden.

Vi förutsätter också att du har goda kunskaper i Office-paketet, meriterande är om du har kunskap i affärssystemet Raindance och/eller analysverktyget QlikView som vi använder.

Du är flexibel, trivs med högt tempo, tar egna initiativ och har god social kompetens då arbetet är självständigt. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift .



Arbetstid och varaktighet
Heltid, visstidsanställning tom 2019-02-28 med eventuell förlängning.

Tillträde
Omgående enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter för detta jobb
Bitr förvaltningschef Eva-Lena Sanderberg 0410-73 32 11

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket



Sista ansökningsdag
2018-07-11

Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.





Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: efter överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-11
Ange följande referens när du ansöker: 2018/243
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen

Adress
Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen
Östergatan 71
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Östergatan 71

Jobbnummer
4222437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Serviceförvaltningen: