Ekonomiassistent 50% omgående
SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag om 50 % med start omgående. Vår kund har fräscha lokaler på Lindholmen.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen innebär i första hand att ansvara för leverantörsreskontra och matchning av fakturor. Vidare innebär rollen arbete med avstämningar, periodiseringar, masterdatahantering, instrastat samt att vara en supportfunktion för övrig personal på ekonomiavdelningen. Företaget använder Movex som ekonomisystem och det är önskvärt med tidigare erfarenhet av systemet. Vidare har du goda kunskaper i Excel och behärskar engelska i både tal och skrift.
Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifer och finns tillgänglig omgående. Utöver det ställs det krav på förståelse för processer och konsekvenstänk i arbetet. Då rollen även innefattar att ha flera kontaktytor i organisationen är det viktigt att du är socialt kompetent och har förmågan att känna av omgivningens respons och även att rimlighetsbedömma fakturorna som du ansvarar över.
Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och företaget har fräscha lokaler på Lindholmen i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på 50 %.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Publiceringsdatum2015-02-23Arbetstider och omfattningTillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Karlsson +46 031 333 54 71
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2177501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.